سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تثبیت جمعيت روستايي با ايجاد درآمد پايدار از مهم ترين اهداف دولت تدبير و اميد

فرماندار شهرستان تبريز گفت: تثبيت جمعيت روستايي با ايجاد درآمد پايدار و مکفی از مهم ترين اهداف دولت تدبير و اميد می باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، دکتر رحيم شهرتي فر در همايش توانمندسازي روستا افزود: در حال حاضر و پس از پيروزي انقلاب اسلامي، در حال اجراي قانون برنامه پنجم توسعه هستيم.

وی اظهار داشت: اگرچه در زمينه افزايش امکانات و تامين زير ساخت هاي لازم در روستاها همچون تامين آب، برق، گاز و .. اقدامات خوبي صورت گرفته است ولي تا رسيدن به رضايتمندي کامل روستائيان فاصله زيادي داريم.

دکتر شهرتي فر با بيان اينکه متاسفانه تاکنون نتوانسته ايم با افزايش رضايتمندي روستاييان در روستاها، جمعيت روستايي را تثبيت نماييم ابراز داشت: اجراي دقيق سند ملي توسعه روستاها و آيين نامه مربوط به آن مي تواند نقش مهمي در شکوفايي اقتصادي کشور و ايجاد توسعه پايدار داشته باشد. فرماندار شهرستان تبريز، تثبيت جمعيت روستايي را از مهم ترين اهداف دولت تدبير و اميد عنوان کرد و افزود: اميدواريم دولت با برنامه ريزي هاي لازم و اتخاذ سياست هاي منطقي، اصولي و کارشناسي شده، سطح رضايتمندي مردم در روستاها را افزايش دهد تا از اين طريق شاهد تثبيت جمعيت روستايي، افزايش درآمد روستاييان و ارتقاء معيشت آنان باشيم.

وی کشاورزي روستايي را قطب اصلي درآمد و اقتصاد روستاها عنوان کرد و گفت: اميدواريم دولت با برنامه ريزي مناسب در زمينه کشاورزي علاوه بر افزايش درآمدهاي روستائيان و ارتقای معيشت آنان، باعث تثبيت جمعيت ساکن در روستاها شود.

لازم به توضيح است که همايش توانمندسازي روستاهاي شهرستان تبريز بمناسبت روز ملي روستا و روز جهاني زنان روستايي با حضور اعضاي شوراي روستايي ، دهياران و زنان فعال و نخبه و کارآفرين روستايي تشکيل گرديده و در اين همايش از تعدادي از فعالان عرصه خدمت در روستا و همچنين دهياران و شوراهاي نمونه شهرستان تبريز تجليل به عمل آمد. 
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: پایدار ، دولت ، تدبیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.