سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری ؛

همایش بزرگ غدیر خم در آمل

همایش بزرگ غدیر خم و شناخت نهج البلاغه درآمل برگزارشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،مدیرمرکزفرهنگی مطالعاتی معرف علوی در این همایش با بیان این که باید تحقیق و بررسی ارزنده ای از کتاب گرانقدر نهج البلاغه وجود داشته باشد، گفت: ترویج و تعمیق معارف گرانقدر کتاب نهج البلاغه امری گرانقدر بوده که باید در راستای تحقق آن تلاش کنیم و مرکز فرهنگی مطالعاتی معارف علوی بوستان نهج البلاغه در شهرستان آمل در راستای احیای فرهنگ نهج البلاغه و در بخش های طرح مطالعه کل کتاب نهج البلاغه، تحقیق و بررسی موضوعی، کتابخانه تخصصی و پاسخ به سوالات فعال است.

شهسواری با بیان این که براساس برنامه داده شده اکنون در چهار دوره چهار ماهه حدود 740 نفر وارد جریان مطالعه شدند، گفت: درصد زیادی از این آمار تواستند حداقل یک دور کامل مطالعه متن فارسی کتاب شریف نهج البلاغه را داشته باشند.

وی با اشاره به راه اندازی کتابخانه تخصصی نهج البلاغه در مرکز فرهنگی مطالعاتی معارف علوی، بیان داشت: با توجه به وجود این کتابخانه، زمینه تحقیق و پژوهش مهیا شده که بررسی حکمت ها و خطبه های این کتاب گرانقدر صورت می گیرد.

شهسواری درپایان خاطرنشان کرد:علاقه مندان اگر بخواهند در خصوص غدیرخم، امام علی(ع) و کتاب نهج البلاغه کار کنند منابع پژوهشی از کتب مرجع در اختیار آنان قرار می گیرد.ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.