سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاونت دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی:

در تولید شیرخشک به خودکفایی رسید‌ه‌ایم

رکنی گفت: ما برای اولین بار در سال جاری در تولید شیرخشک به خودکفایی رسیده‌ایم و نیازی به واردات این محصول از کشورهای دیگر نداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ رکنی، معاونت دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر با دیدارهایی که مقامات روسیه و ایران با همدیگر داشته‌اند قرار است محصولات لبنی ما به این کشور صادر شود و ما در حال پیگیری قرارداد پروتکل‌های بهداشتی محصولات لبنی هستیم.

رکنی با اشاره به وضعیت صادرات دام سبک و تخم‌مرغ به روسیه و عراق تصریح کرد: برنامه ما این است که با ماهیانه 15 هزار تن مازاد تخم‌مرغ که در کشور است و همچنین تولید گوشت قرمزی که ماهیانه 750 تا 800 هزار تن در کشور تولید می‌شود اولویت خود را ابتدا به عراق که بزرگ‌ترین وارد‌کننده مواد غذایی از کشورهای همسایه است قرار دهیم و سپس به کشور روسیه صادرات داشته باشیم.

رکنی با اشاره به اینکه کل تولید جهان در زمینه گوشت قرمز در حال حاضر 100 میلیون تن است و سالانه 10 میلیون تن آن صادر می شود اضافه کرد: ما در حال حاضر هدف‌گذاری خود را بر مبنای 750 تا 800 هزار تن گذاشته‌ایم که امیدواریم با رشدی که در زمینه تولید گوشت قرمز و با حمایت وزیر جهاد در این زمینه دارد بتوانیم صادرات خود را به کشورهای دیگر از سر بگیریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: خودکفایی ، شیرخشک ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.