سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیم ساعت خواب در طی روز، تمرکز ذهنی را افزایش می‌دهد

حدود نیم ساعت خوابیدن در طی کار روزانه می‌تواند هوشیاری، حوصله، تمرکز ذهنی و در نتیجه بهره‌وری را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد.

حشمت‌الله نادی روانشناس بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: خواب یک نیاز اساسی برای انسان است و هر فردی باید در طی شبانه روز، حدود ۷ تا ۸ ساعت بخوابد. 

وی با بیان اینکه خوابیدن در طی روز هر چند بسیار کوتاه باشد، بسیار با اهمیت است، افزود: بهتر است پس از گذشت سه یا چهار ساعت کار به ویژه کارهایی که نیاز فعالیت ذهنی و روانی دارند، فرد مدتی را به استراحت اختصاص دهد. 

نادی تاکید کرد: حدود نیم ساعت خوابیدن در طی کار روزانه می‌تواند هوشیاری، حوصله، تمرکز ذهنی و در نتیجه بهره‌وری را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. 

وی گفت: نه تنها در طی کار روزانه بلکه پس از حدود سه ساعت درس خواندن نیز باید زمانی را به استراحت و خوابیدن کوتاه اختصاص داد. 

نادی یادآور شد: در صورتیکه به طور مداوم و چندین ساعت کار و فعالیت صورت گیرد به ویژه اگر کار و فعالیت نیاز به تمرکز ذهنی و روانی دانسته باشد در آن صورت بهره‌وری اثر بخشی و کارایی ممکن است کاهش یافته و عملکرد مورد نظر به نتیجه مطلوب و دلخواه نرسد. 

وی خاطرنشان کرد: البته زمان استراحت در طی کارهای روزانه بستگی به شرایط فرد و در واقع این زمان باید با توجه به شرایط بدنی و روانی هر فرد داشته و الگوی مشخصی برای این منظور وجود ندارد. 



انتهای پیام/
برچسب ها: خواب ، هوشیاری ، مغز ، استراحت ، بدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.