سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قالیباف در افتتاح پل طبیعت:

ساختمان های اداری عباس‌آباد هتل می‌شوند/ تمرکززدایی به سیاست های دولت باز می‌گردد

شهردار تهران گفت: مطابق پیشنهادات به عمل آمده ساختمانهای اداری منطقۀ عباس ‌آباد که در سال های قبل احداث شده با تغییر کاربری و به دلیل عدم امکان تخریب‌ آنها به هتل تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در افتتاح پل طبیعت به عنوان بزرگترین پل غیر خودرویی کشور که عصر روز گذشته با حضور مدیران شهری در منطقه عباس ‌آباد برگزار شد و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از عید غدیر خم تا عید قربان شاهد افتتاح دو پروژ‌ۀ فرهنگی- تفریحی بزرگ شهر یعنی گنبد مینا و پل طبعیت در اراضی عباس‌آباد بوده‌ایم، گفت: ساخت و سازهای دیگر در این اراضی جز ایجاد مراکز تفریحی- فرهنگی صورت نخواهد گرفت.

وی با عنوان اینکه مطابق پیشنهادات به  عمل آمده دو سه ساختمان اداری دیگر نیز که در سالهای قبل در این منطقه احداث شده با تغییر کاربری به عنوان هتلهایی در این اراضی به کار گرفته خواهند شد، اظهار داشت: چرا که امکان تخریب آنها وجود ندارد و آنچه امروز باید مدنظر قرارگیرد پیشگیری از ساخت وساز‌های جدید در این مرکز تفریحی- فرهنگی است.

شهردار تهران در بیان ویژگی‌های پل طبیعت از آن به عنوان بزرگترین پل پیاده رو کشور با دهانۀ بیش از نود متر و ارتفاع 34 متری یاد کرد و افزود: این پل یک سازۀ 2000 قطعه‌ای با مشخصات و طراحی منحصر به فردی است که توسط جوانان کشور با میانگین سنی 30 سال به ثمر رسیده ضمن اینکه به لحاظ جغرافیایی نیز امکان رویت شمال و جنوب شهر با بهترین چشم‌انداز را فراهم خواهد ساخت.

قالیباف با عنوان اینکه این پل ظرفیت از ده هزار نفری برای عبور از آن برخوردار است، تصریح کرد: علت نامگذاری آن به نام طبیعت نیز به دلیل آن است که طراحی آن به شکل یک درخت است و 7000 هزار فضای سبز بر روی پل صورت پذیرفته است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تأخیر بهره‌برداری این پروژه اظهار داشت: این پروژه به جهت فنی آنقدر پیچیده بود که حتماً باید با دقت لازم اجرا می‌شد ضمن اینکه همواره گفته‌ایم که در اجرای پروژه‌ها دقت، سرعت و صحت به عنوان سه عامل اصلی مدنظر است که البته به جهت حساسیت و اهمیت کار، جوشکاری و اقدامات فنی در این پروژه نیز نظیر پل صدر از مشاورین خارجی بهره گیری شد.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تأثیر تحریم‌ها و ارتباط آن با تأخیر افتتاح این پروژه افزود: تحریم‌ها در اجرای پل طبیعت تأثیری نداشته و هرچند ساخت این پل نیاز به آلیاژ‌های خاص داشت اما آنچه بیشتر در این تأخیر مؤثر بوده دقت در ساخت و ساز بوده است ضمن آنکه به دلیل قرارگیری پل طبیعت در اتوبان مدرس اجرای کار باید به نحوی انجام می‌شد تا ترافیک کمتری انجام شود.

قالیباف در پاسخ به سوال دیگری درباره سیاست های تمرکززدایی در شهر با تأکید بر اینکه کارهای مرتبط با تمرکز زدایی باید در دولت پیش بینی شود، اظهار داشت: هر چند به عنوان یک خدمتگزار معتقدم که در شهرداری امکانات خوبی فراهم شده اما تمرکز زدایی به سیاستهای دولت بر می‌گردد که به نوعی سبب ممانعت از مهاجرت به تهران برای اجرای کارهای اداری و یا اقامت کوتاه مدت خواهد شد که البته این موضوع با فراهم آوردن امکانات در شهرهای دیگر نیز باید دنبال شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر در خصوص پروژه‌های آتی شهرداری تهران افزود: از تکمیل ادامه اتوبان صیاد شیرازی به جنوب آزادگان و نیز تکمیل رینگ شرقی در اتوبان شهید شوشتری و رینگ غربی در ادامه اتوبان شهید حکیم تا جاده قدیم و جاده مخصوص به عنوان پروژه‌های اجرایی باقیمانده از طرح جامع نام برد و خاطر نشان کرد: تکمیل خط سه مترو در شهرک شهید محلاتی تا انتهای جاده ساوه مهمترین کاری است که تا پایان سال عملی خواهد شد.

گفتنی است،‌ پس از تقدیر جمعی از مهندسین و کارگران فعال در اجرای این پروژه نماز مغرب و عشاء با حضور شهردار تهران و همزمان با افتتاح پروژه اقامه شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.