سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت 800 هکتار زمين کشاورزي به روش بي خاک ورزي در اصفهان

حدود 800 هکتار از زمين هاي کشاورزي اصفهان امسال به روش بي خاک ورزي کشت شدند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،کارشناس امور زراعت سازمان جهاد کشاورزي اين استان گفت : کشت به روش بي خاک ورزي از روشهاي طرح جامع حفاظتي است که امسال با افزايش 800 هکتاري ميزان کشت در زمينهاي کشاورزي از يک هزار و 800 هکتار به 2 هزار و 600 هکتار در  اصفهان افزايش يافت.

توکلي با بيان اينکه افزايش کشت بي خاک ورزي امسال در شهرهاي سميرم ، چادگان ، فريدونشهر و اصفهان انجام شده است افزود : گندم ، جو ، کلزا و گلرنگ از جمله محصولاتي است که با اين روش کشت شده است.

وي هزينه کشت در روش بي خاک ورزي را يک سوم تا يک چهارم روش سنتي برشمرد و گفت : کاهش مصرف سوخت و هزينه هاي توليد ، کاهش تبخير سطحي آب و حفظ ذخيره رطوبتي ، افزايش بهره وري آب ، افزايش مواد آلي خاک ، افزايش حاصلخيزي خاک و پايداري و توليد اقتصادي از مزاياي اجراي اين روش است. 

کارشناس امور زراعت سازمان جهاد کشاورزي اصفهان افزود : در روش خاک‌ورزي حفاظتي ، زمين شخم زده نمي شود و مقداري از بقاياي گياهي در خاک رها مي شود و بر اثر بارندگي و تابش نور خورشيد به مواد آلي خاک تبديل و بذر بدون شخم زدن زمين و با دستگاه بذر کار کاشته مي شود.  
560 هزار هکتار از وسعت 10ميليون و 700هزار هکتاري اصفهان زمين کشاورزي است.

استان اصفهان در توليد محصولات کشاورزي کشور در زمينه توليد سيب زميني ، پياز و جو رتبه دوم و در زمينه سيب درختي و گندم رتبه چهارم و پنجم را دارد.  

انتهای پیام/

برچسب ها: زمین ، خاک ، کشت ، محصول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.