سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جمع خبرنگاران مطرح شد

نابرابری جنسیتی و ساختار اتحادیه بین‌المجالس مهمترین محور سخنرانی لاریجانی در ژنو

رئیس مجلس نابرابری جنسیتی و عدم زیرمجموعه سازمان ملل قرار گرفتن اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی را از مهمترین محورهای سخنرانی خود در این اجلاس دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی قبل از عزیمت به ژنو به منظور حضور در یکصد و سی امین اجلاس بین‌المجالس کشورهای جهان در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران گفت: این اتحادیه یک اتحادیه تقریبا ریشه‌داری است و کشورهای مختلف در آن عضو هستند.  
 
لاریجانی تصریح کرد: از مهمترین موضوعاتی که در آن اجلاس به آن خواهیم پرداخت مسئله تروریسم است چرا که ریشه برخی تروریسم بین‌المللی و برخی از آن منطقه‌ای است.  
 
وی هم چنین به بحران آب اشاره کرد و گفت: از دیگر موضوعات مهم در این اجلاس بحث آب است که به آن خواهیم پرداخت.  
 
رئیس مجلس ادامه داد: هم چنین برابری جنسی و خشونت علیه زنان از دیگر موضوعاتی بود که به آن اشاره خواهیم کرد چرا که در برخی از کشورها با نابرابری جنسیتی مواجه هستیم.  
 
وی اظهار داشت: در مورد حقوق بشر نیز در کمیته‌های مختلف بحث خواهد شد.
 
لاریجانی مسئله افغانستان را از دیگر موضوعاتی دانست که به آن اشاره خواهد شد.
 
رئیس نهاد قانونگذاری کشور در ادامه اظهار داشت: جریانی وجود دارد که تلاش می‌کند اتحادیه بین‌المجالس کشورهای جهان زیرمجموعه سازمان ملل قرار گیرد ولی این اتحادیه ساختار جداگانه ای دارد و در این رابطه ما اختلاف نظر داریم.  
 
لاریجانی نابرابری جنسیتی و عدم زیرمجموعه سازمان ملل قرار گرفتن اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی را از مهمترین محورهای سخنرانی خود در این اجلاس دانست. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.