سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قهرمانان ورزشی سفیران نوظهور محیط زیست کشور/ پیشگامی والیبالیست ها

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست پیشنهاد داد: قهرمانان ملی و مدیران ارشد ورزش کشور، در قالب سفیران نوظهور محیط زیست کشور به ارتقای حساسیت‌های محیط زیستی شهروندان کمک کنند.

به گزارش خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران ، محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست درجلسه مشترکی میان مدیران وزارت ورزش و جوانان و سازمان حفاظت محیط زیست به منظور بررسی سازوکارهای ورود وزارت ورزش و جوانان به حوزه‌ ارتقای دانش محیط زیستی ایرانیان با اشاره به اینکه ایران یکی از قربانیان اصلی موج فزاینده‌ تغییر اقلیم و جهان‌گرمایی است، گفت: متاسفانه این بحران با موج کم‌سابقه‌ای از خشکسالی درازمدت و کمبود شدید منابع آب خود را نمایان ساخته است و چنین وضعیتی، ایجاب می‌کند تا تمامی نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی کشور بکوشند تا با استفاده از بیشینه‌ توان و ابزارهای در اختیار خود، جامعه‌ ایرانی و جهانی را متوجه ابعاد این بحران و شیوه‌های کاهش خطرات آن سازنند.

وی خاطرنشان ساخت: پرداختن به محیط زیست در مجامع جهانی ورزشی از سوی تیم‌های ایرانی، می‌تواند بر وزن و اعتبار جمهوری اسلامی ایران، به عنوان کشوری دغدغه‌مند در حوزه محیط زیست بیافزاید.

همچنین آرش نورآقایی  دبیر جامعه‌ راهنمایان گردشگری کشور گفت: به واسطه محبوبیت حال حاضر والیبالیست های ایرانی در بین مردم، کارگروهی در فدراسیون والیبال به منظور پرداختن به موضوع بحران آب، خطر تغییر اقلیم و جهان‌گرمایی به شیوه‌ای جذاب و زنهاردهنده ایجاد گردد که این پیشنهاد با استقبال حاضرین مواجه شد.

در ادامه عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان بهره گیری از ظرفیت عظیم حوزه ورزش و جوانان برای انتقال آموزش های محیط زیستی به مردم در ادامه همکاری صورت گرفته در خلل جام جهانی و نقش بستن تصویر یوزپلنگ آسیایی بر پیراهن بازیکنان تیم ملی را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان آماده هر نوع همکاری در این زمینه است.

احمدی همچنین از پیشنهاد مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر تشکیل کارگاه‌هایی آموزشی برای قهرمانان ملی و مدیران ارشد ورزش کشور توسط دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان به منظور آشناسازی مخاطبین با وضعیت حاد و شکننده‌ طبیعت ایران و کمک آن ها به ارتقای حساسیت‌های محیط زیستی شهروندان در قالب سفیران نوظهور محیط زیست کشور استقبال کرد.

در پایان جلسه و به پیشنهاد مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست مقرر شد، پیگیری‌ مصوبات کارگروه توسط نمایندگانی از سمن‌های محیط زیستی و گردشگری ورزشی انجام شود تا سرعت کار با لکنت‌های مرسوم و فرساینده‌ اداری مواجه نگردد.
 
شایان ذکر است:در این جلسه تعدادی از مدیران و فعالان حوزه جوانان، محیط زیست و گردشگری کشور از جمله افشین مولایی مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش وزارت ورزش و جوانان، آرش نورآقایی دبیر جامعه‌ راهنمایان گردشگری کشور و هومن باقری مدیر کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون والیبال حضور داشتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سفیر ، محیط زیست ، والیبال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.