سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

افزايش7 تا 10درصدي مصرف گاز از ابتداي امسال تا کنون

مصرف گاز در نیمه نخست امسال، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7 تا 10درصد افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، رئیس واحد اندازه گیری و توزیع گاز استان اصفهان با اشاره به میزان مصرف گاز خانگی و صنعتی درسطح استان گفت: حجم گاز مصرفی طی شش ماه نخست امسال در بخش خانگی بیش از1میلیارد و 215 میلیون متر مکعب و در بخش صنعتی بیش از 6 میلیارد و 488 میلیون متر مکعب بوده است.

خسرو سلطانی حجم مصرف گاز در بخش خانگی را طی نیمه نخست سال گذشته حدود 890 میلیون مترمکعب عنوان کرد وگفت: این میزان امسال 7 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه حجم گاز مصرفی در بخش صنعت طی شش ماهه نخست سال گذشته حدود 5 میلیارد و 387 میلیون متر مکعب بوده تصریح کرد: امسال مصرف گاز در بخش صنعت با رشد 10درصدی مواجهه بوده است.

رئیس واحد اندازه گیری و توزیع گاز استان اصفهان گفت: این شرکت علاوه بر توسعه چرخه تولید در راستای مسئولیت های اجتماعی خود در جهت کاهش آلاینده های محیط زیست اهتمام ویژه ای برگازرسانی به واحدهای صنعتی استان ورزیده به گونه ی که در حال حاضر بیش از 6 هزار و 800 واحد صنعتی را از این نعمت خدادادی بهره مند ساخته است.

وی میزان مصرف گاز در بخش تجاری را، از ابتدای سال تا کنون 167 میلیون متر مکعب برشمرد و افزود: این میزان در مدت مشابه سال گذشته 87 میلیون متر مکعب بوده است.

سلطانی اضافه کرد: یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز دیسپچینگ و مانیتورینگ شرکت های گاز استانی در اصفهان به بهره برداری رسیده که از طریق آن امکان می توان مصارف لحظه ای ، حجم گاز مصرفی ، روند مصرف مشترکین، فشار، دما و انواع گزارش گیری از پارامترهای ایستگاه های گاز را به صورت دقیق مشاهده نمود.

وی بیان داشت: سیستم دیسپچینگ شرکت گاز استان اصفهان به صورت 24 ساعته به سامانه دیسپچینگ شرکت ملی گاز متصل می باشد ومصارف و وضعیت عملکرد ایستگاه هایCGS، CGS/TBS در سطح استان را نشان می دهد.

رئیس واحد اندازه گیری و توزیع گاز استان اصفهان افزود: سیستم دیسپچینگ فشار، دمای ورودی وخروجی و میزان مصرف گاز ابر مصرفها؛نظیر پالایشگاه ها، فولاد مبارکه، ذوب آهن،کارخانجات بزرگ و همچنین ایستگاه هایCGS شهری را به صورت لحظه ای گزارش گیری می کند.

گفتنی است، این شرکت در حال حاضر سالانه حدود16میلیارد متر مکعب گاز طبیعی توزیع می کند و از این نظر بالاترین میزان توزیع گاز در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، مصرف ، گاز ، سیستم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.