سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام 840 هزار نفر در طرح ملی تربیت حافظان قرآن

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف گفت: از ابتدای آغاز طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم تاکنون 840 هزار نفر در کل کشور در این طرح شرکت کرده اند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: سهمیه امسال طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم 317 هزار نفر است که تا این تاریخ 310 هزار نفر ثبت نام کرده اند و ان شاءالله سهمیه باقی مانده نیز تا پایان سال پر خواهد شد.

وی گفت: درخصوص تربیت مربی حفظ قرآن نیز تا کنون 78 دوره آموزشی در شهر مقدس قم برگزار شده است که تعداد 3 هزار و 600 نفر در این دوره ها آموزش های لازم را فراگرفته اند.

شرفخانی افزود: به منظور افزایش تعداد مربی حفظ قرآن کریم، دوره های آموزشی تربیت مربی حفظ قرآن را در سایر استان های کشور مانند خراسان رضوی، کرمانشاه، اصفهان، یزد و آذربایجان شرقی راه اندازی کرده ایم که تاکنون برای 5 هزار نفر در سراسر کشور دوره تربیت مربی برگزار کرده ایم.

وی درخصوص آموزش مجازی حفظ قرآن نیز گفت: پایگاه آموزش حفظ قرآن کریم به آدرس quranhefz.ir نیز آموزش مجازی 14 هزار داوطلب حفظ قرآن را تحت پوشش دارد و ان شاءا... بزودی شاهد افتتاح مراکز آموزش مجازی در سایر استان ها نیز خواهیم بود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به آزمون میاندوره ای روز جمعه 18 مهر ماه طرح حفظ قرآن کریم گفت: تعداد 48 هزار نفر در سراسر کشور در این آزمون میاندوره ای ثبت نام کرده اند که آمار شرکت کنندگان نیز به زودی اعلام می شود.

وی افزود: آزمون پایان دوره ای طرح ملی حفظ قرآن کریم نیز در 10 رشته ان شاءا... در اسفندماه به صورت سراسری برگزار خواهد شد.

شرفخانی در پایان با اشاره به آمار ثبت موقوفات در سامانه سازمان اوقاف گفت: در 6 ماه نخست امسال بیش از هزار و 800 وقف جدید در عرصه های مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، درمانی و امور خیریه در سراسر کشور داشته ایم که در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.


انتهای پیام /
برچسب ها: قرآن ، طرح ملی ، حافظ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.