سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

الجزایر در زمینه هم‌فکری سیاسی با ایران جز کشورهای ردیف اول است

سفیر ایران در الجزایر گفت: در مسائل بین‌المللی همکاری و تبادل نظر فراوانی با کشور الجزایر صورت گرفته به خصوص در سازمان ملل متحد برای همکاری‌ کشورهای عضو عدم تعهد و روابط دوجانبه همفکری خوبی داریم.

"محمود محمدی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روابط دو جانبه ایران و الجزایر، اظهار داشت: از دیرباز روابط خوبی بین جمهوری اسلامی ایران و الجزایر بوده است و از بدو پیروزی انقلاب الجزایر، این کشور مواضع مثبتی در قبال جمهوری اسلامی ایران داشته است.

وی ادامه داد: طی دوره‌هایی که ایران در بحران جنگ با عراق بود الجزایر نقش میانجی‌گر بین ایران و عراق داشت و این میانجی‌گری تا حدی قوی بود که وزیر امور خارجه الجزایر و هیأت همراه این کشور به وسیله جنگنده‌های صدام به شهادت رسیدند.

سفیر ایران در الجزایر با بیان اینکه مبنای روابط ایران و الجزایر بر پایه اصول اعتقادی و انقلابی است، تصریح کرد: اولویت اول در روابط کشورمان با الجزایر به همکاری‌های سیاسی برمی‌گردد. چرا که هیات‌های زیادی در زمینه‌های مختلف مبادله شده است و در سطوح عالی پارلمانی همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی مختلفی طی سال‌های متمادی رواج داشته است، در سطح کمیسیون عالی مشترک نیز معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان و نخست وزیر الجزایر مسئولیت همکاری‌های اقتصادی دو کشور را به عهده دارند. 

وی در پایان با اشاره به مجموعه کشورهای عضو اتحادیه عرب، خاطر نشان کرد: به طور کل در شمال آفریقا، کشور الجزایر جزو کشورهای ردیف اول در زمینه هم‌فکری سیاسی با ایران است؛ همچنین در مسائل بین‌المللی همکاری و تبادل نظر فراوانی با این کشور صورت گرفته به خصوص در سازمان ملل متحد برای همکاری‌ کشورهای عضو عدم تعهد و روابط دوجانبه همفکری خوبی داریم.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: الجزایر ، روابط ، سفیر ، همکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.