سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

پایین تر بودن میانگین جاده های روستایی استان آذربایجان غربی از نظر ساخت، درکل کشور

استان آذربایجان غربی از نظر ساخت جاده های روستایی پایین تر میانگین کل کشور قرار دارد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، معاون وزیر راه و شهرسازی که برای بازدید از راه های روستایی شهرستان خوی به این شهرستان سفر کرده بود بااعلام این خبر گفت: استان اذربایجان غربی از نظر ساخت جاده های روستایی درپایین تر ین میانگین کل کشور قرارداردوتلاش مااین است که تا محرومیت این استان در سالهای آتی برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه برای آسفالت جاده های روستایی که زیرسازی آنها انجام شده است، اعتبارات لازم تخصیص داده خواهد شد، افزود: با توجه به تخصیص 400 هزار میلیارد تومان برای جاده های روستایی، اعتبارات برای آسفالت جاده هایی که زیرسازی آنها تا پایان امسال به اتمام برسد، از طرف وزارت راه و شهرسازی تامین خواهد شد.

سيد حسين ميرشفيع تصریح کرد: کمبود اعتبار سبب شد که نتوانیم به وعده های خود در مورد بهینه سازی جاده های روستایی به طور کامل عمل کنیم.

وی ادامه داد: با تخصیص اعتبارات جدید تا پایان بهار سال آینده همه جاده های روستایی که زیرسازی آنها انجام شده است، آسفالت خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بررسی وضعیت جاده روستاهای بیانلو و آلمالو خوی گفت: با توجه به پیشرفت روند زیرسازی این جاده ها، اعتبارات لازم برای آسفالت آنها را تامین خواهیم کرد.

میر شفیع احداث جاده محل جدید روستای گوگرد خوی را مهم ارزیابی کرد و افزود: روستای گوگرد با بیش از 250 خانوار در خطر رانش قرار دارد و باید هرچه سریعتر به محل جدید منتقل گردد،

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از اغاز طرح مشارکتی برای بهینه سازی جاده های روستایی خبر داد و اضافه نمود: برای احداث و بهینه سازی جاده های روستایی دستورالعمل طرح مشارکتی از طرف دولت صادر شده و دهیاران می توانند با جذب مشارکت های مردمی نسبت به احداث و بهینه سازی جاده روستای خود اقدام کنند که در این صورت 50 درصد از اعتبارات لازم را وزارت راه و شهرسازی پرداخت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که وی در پایان با انتقاد از روند احداث جاده منطقه الند گفت: متاسفانه این جاده مور داستفاده از چندین روستا وباجعمیت بسیار قراردارد اما احداث آن به کندی پیش می رود که باید مسوولان استانی در این مورد پیگیری بیشتری به عمل بیاورند.


انتهاي پيام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.