سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیگل: نیروهای امنیتی به طور کامل بغداد را تحت کنترل دارند/ کوبانی به مشکلی بزرگ تبدیل شده است

وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که نيروهاي امنيتي عرا ، به طور کامل، کنترل بغداد را در دست دارند و همچنین تاکید کرد که شرایط در شهر کوبانی سوریه تبدیل به یک مشکل جدی شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا شنبه اعلام کرد نیروهای امنیتی عراق کنترل بغداد را به طور کامل در دست دارند ولی موضوع محاصره شهر کردنشین کوبانی در سوریه به دست نیروهای داعش، مشکل بزرگی است.

هیگل در یک کنفرانس خبری در پایتخت شیلی گفت نبرد با داعش که مناطق وسیعی از خاک سوریه و عراق را تصرف کرده اند، طولانی مدت و دشوار خواهد بود.

چاک هیگل گفت:من می دانم که شما به خوبی با وضع کوبانی آشنا هستید. وضع به گونه ای است که داعش شهر را تهدید می کند.ما می دانیم که داعش بخش هایی از حومه این شهر را به اشغال خود درآورده است.وضع خطرناکی است و ما این موضوع را درک می کنیم .

وی افزود:آنچه که ما می توانیم انجام دهیم از راه حملات هوایی برای عقب راندن داعش است و در حقیقت مقداری پیشرفت در منطقه صورت گرفته است.این مسئله ای بسیار دشوار است.من بار دیگر آنچه را که گفته ام تکرار می کنم که رئیس جمهور اوباما هم آنرا گفته است.تلاش برای تضعیف و نابودی داعش یک تلاش طولانی مدت است. این موضوعی دشوار ،پیچیده و به عوامل زیادی نیازمند است و ما در تعامل با شرکایمان در ائتلاف ، دولت قدرتمند،باثبات و متحد عراق،نیروهای قدرتمند مخالف دولت سوریه و بسیاری عوامل دیگر مرتبط با این موضوع هستیم.این موضوع زمان می برد و سریع نخواهد بود.این کار آسانی نخواهد بود و پیچیده است.

هیگل در ادامه گفت:در بغداد و استان انبار کنترل در دست نیروهای امنیتی عراقی است و آنها در حال تقویت مواضع خود هستند.در بغداد ما با حملات هوایی،مشاوران خود را حمایت می کنیم که با دستور رئیس جمهور اوباما این تعداد مشاور افزایش پیدا کرد.به نظرم امروز در عراق همراه با شرکایمان در ائتلاف ما بیش از سیصد حمله هوایی انجام داده ایم و ما به این حملات ادامه می دهیم.

وی در ادامه گفت:درباره اینکه استان انبار از آمریکا درخواست کمک های ویژه ای داشته است باید بگویم که ما در حال کمک به نیروهای امنیتی عراق هستیم و من چگونگی این موضوع را برای شما شرح دادم.من امروز در راه آمدن به اینجا با ژنرال آلن صحبت کردم.این زمان مغتنمی بود که بتوانم گزارشی درباره دیدارهایش در منطقه از وی دریافت کنم.او گزارشهایی را ارسال کرده است اما من می خواهم شخصا با وی گفتگو کنم.او دیشب به واشنگتن بازگشته است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود:ما هفته آینده تیم هایی از مرکز فرماندهی اروپایی و فرماندهی مرکزی در ترکیه خواهیم داشت و زمان زیادی را با رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه خواهیم گذراند.در موقع مناسب آنها به بررسی تعهد ترکیه درباره کمک به ائتلاف و به طور ویژه تجهیز،آموزش و میزان مشارکت آنها خواهند پرداخت.به زودی این موضوع سبب خواهد شد که ترکیه آنچه را که می خواهد انجام دهد ،اعلام کند.

هیگل در پایان گفت:پیشرفت های خوبی از طرف ژنرال آلن و به ویژه در رابطه با ترکیه صورت گرفته است.در رابطه با دیگر شرکای ائتلاف ما در حال تعامل با دیگر اعضای ائتلاف هستیم و بخشی از آن به ادامه دیدارهای ژنرال آلن در کشورهای دیگر مربوط خواهد بود.همه بر روی این دیدارها تمرکز کرده اند و جان کری وزیر خارجه در راه قاهره است تا دیدارهایی برگزار کند.رئیس جمهور اوباما  ،جو بایدن معاونش،من و ژنرال دمپسی بر روی این موضوع تمرکز کرده ایم.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.