سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام تقوی:

هدف از جلسات همگرایی اصولگرایان پیگیری دغدغه‌های رهبری انقلاب است/ در پشت صحنه با هیچ شخص و گروهی نبسته‌ایم

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: هدف ما از برگزاری جلسات همگرایی اصولگرایان پیگیری دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و پس از آن که حضرت آقا فرمودند به عنوان اعتدال نباید نیروهای حزب اللهی کنار زده شوند ما حساس تکلیف کردیم که نیروهای اصولگرا را جمع کنیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز طی سخنانی در چهارمین همایش همگرایی اصولگرایان که در مجتمع سیزده آبان تهران برگزار شد گفت: حدود یک سال است که بخش همگرایی میان اصولگرایان مطرح شده است و ما از تمام اصولگرایان دعوت کردیم که در این جلسات شرکت کنند.
 
وی ادامه داد: ابتدا لازم است از همه اصولگرایان چه آن‌هایی که در این جلسات شرکت کردند و چه آن‌هایی که در این جلسات شرکت نکردند تشکر و قدردانی کنم.
 
حجت الاسلام و المسلمین تقوی با اشاره به بحث‌های مطرح شده پس از انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: بعد از انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری عده ای مطرح کردند که اصولگرایان سرخورده شده‌اند و از پست‌های خود خلع شده‌اند و یک نفر باید این‌ها را جمع کند.
 
وی ادامه داد: ما نامه‌ای را تنظیم کردیم و تقدیم آیت‌الله مهدوی کنی کردیم تا ایشان متولی امر وحدت و همگرایی اصولگرایان شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین تقوی افزود: اما آیت الله مهدوی کنی ناراحت و نگران بودند در نتیجه نپذیرفتند و قرار شد که یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز متکفل امر وحدت اصولگرایان شود که قرعه این کار به نام من افتاد.
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با بیان این که این جلسه چهارمین جلسه همگرایی اصولگرایان در تهران است بیان داشت: جلسه اول در مصلی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی برگزار شد که ایشان مواضع خوبی را در آن جلسه مطرح کردند.
 
وی ادامه داد: جلسه دوم، به مناسبت میلاد امام حسین(ع) در همین مکان (مجتمع 13 آبان) با سخنرانی آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به جلسه سوم وحدت اصولگرایی گفت: در جلسه سوم وحدت اصولگرایان کمیته همگرایی از بانوان اصولگرا دعوت به عمل اورد و آن جلسه با حضور حدود هزار نفر از بانوان اصولگرا در ایام ولادت حضرت زهرا(س) برگزار شد.
 
وی ادامه داد: امروز هم جلسه چهارم وحدت وهمگرایی اصولگرایان در حال برگزاری است و ما از محضر آیت‌الله مصباح یزدی استفاده می‌کنیم و امیدواریم فرمایشات ایشان توشه راه ما باشد و از ایشان می‌خواهیم که همچون همیشه که جریان ولایی را مدد رسانده‌اند به این حرکت ما هم مدد برسانند.
 
حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به این که جلسات وحدت اصولگرایی تاکنون در چهارده استان کشور برگزار شده است تصریح کرد: در تمام استان‌هایی که ما جلسات همگرایی اصولگرایان را برگزار کرده‌ایم استقبال عظیمی از سوی مردم و اصولگرایان شهرهای مختلف ایران به عمل آمده است.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه با بیان این که هدف جلسات همگرایی اصولگرایان پیگیری دغدغه‌های مقام معظم رهبری است بیان داشت: وقتی حضرت آقا فرمودند به عنوان اعتدال نباید نیروهای حزب اللهی را کنار گذاشت ما اصولگرایان احساس کردیم که باید نیروهای حزب اللهی را حول یک محور جمع کنیم.
 
وی ادامه داد: ما در جلسات همگرایی اصولگرایی می‌خواهیم یک نشاط اجتماعی به وجود بیاوریم و این نشاط به دولت کمک می‌کند.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: در ابتدای کار بعضی‌ها به من می‌گفتند شما در پشت صحنه با چه کسی بسته‌اید که جلسات همگرایی اصولگرایان را برگزار می‌کنید و من به آن‌ها می‌گفتم جلسات وحدت اصولگرایان پشت و رو ندارد و ما با هیچ کس نبسته‌ایم.
 
حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به این که نتایج جلسات کمیته همگرایی اصولگرایان فقط به جامعتین تقدیم می‌شود تصریح کرد: یکی از اعضای برجسته جامعه مدرسین، آیت‌الله مصباح یزدی است که من در موسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) خدمت ایشان رسیدم و گزارشات مربوط به وحدت اصولگرایان را تقدیم ایشان کردم.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: ما مقلدان رهبری هستیم و در قالب همگرایی اصولگرایان می‌خواهیم مواضع و اندیشه‌های رهبری را به سهم خودمان تبلیغ و ترویج کنیم.
 
حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به این که جلسات همگرایی اصولگرایان هر یک پنج شنبه در میان با حضور حدود 60 نفر برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: هدف ما تقویت، وفاق و همگرایی مجموع نیروهای اصولگرا است و امیدواریم با کمک اساتید و بزرگواران به این مهم دست یابیم.  

انتهای پیام/
برچسب ها: احزاب ، جامعه ، روحانیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.