سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه النهار

رسوایی‌ها از کوبانی به الرمادی

اگر موضع تماشاگرانه ترکیه در قبال سقوط کوبانی، در انتظار پاسخ آمریکا به شروط سه گانه اردوغان جهت دخالت میدانی باشد، بنابراین، سقوط الرمادی که راه را مقابل داعش، هموار می کند، سوالات رسواکننده و هولناکی را مطرح می‌سازد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "النهار"؛ آیا واقعا، ائتلاف به اصطلاح ضد داعش، متشکل از 40 کشور، از دو ماه پیش تاکنون، علیه داعش جنگ می‌کند و نتیجه آن شکست بوده است؟ 

دستاوردهای میدانی غافلگیرانه و بلکه، فضاحت بار است؛ بویژه پس از دو ماه بمباران هوایی که ظاهرا، هیچگاه، در توقف پیشرفتی که تروریست ها، چه در سوریه و چه در عراق، اعمال می کنند، سودمند نبوده و نخواهد بود.

تمام خبرها، از کوبانی یا شهر عین العرب کردنشین در مرز ترکیه است؛ شهری که داعش برخی از مناطق آن را درنوردیده و اردوغان، در حالیکه تمام اظهارات پیشین خود در مورد اینکه این منطقه خط قرمز است و ترکیه اجازه نخواهد داد که آن سقوط کند، فراموش کرده، به ما خبر داده که در آستانه سقوط قرار دارد؛ ولی غافلگیری دیگر، صاعقه ای است که از عراق رسیده است؛ جایی که داعش در هجوم به الرمادی در الانبار، از طریق اجرای سناریوی عجیب، براساس شیوه سقوط موصل، موفق بوده است.

اگر موضع تماشاگرانه ترکیه در قبال سقوط کوبانی، در انتظار پاسخ آمریکا به شروط سه گانه ی اردوغان جهت دخالت میدانی، مبنی بر ایجاد منطقه ی پرواز ممنوع در فراز سوریه برای ایجاد پناهگاه های امن برای پناهندگان در داخل اراضی سوریه، براندازی بشار اسد با داعش و نیز، تضمین جداسازی رویای کردی با برپایی دولت مستقل، باشد،

بنابراین، سقوط الرمادی، سوالات رسواکننده و هولناکی را مطرح می سازد:  
چرا نیروهای دولتی از این شهر عقب نشینی کرده اند تا در پایگاه "الحبانیه" در جنوب تمرکز نماید و این شهر را به تروریست ها واگذارده است؟ دستور این عقب نشینی از کجا صادر شده است؟ 

رئیس شورای استان الانبار، صباح کرحوت می گوید: استان الانبار، به دلیل ضعف امدادهای واصله از حکومت مرکزی و نیروهای ائتلاف بین المللی، به بن بست رسید و هشدار داد چنانچه استان الانبار سقوط کند، راه برای سقوط بغداد هموار خواهد کرد.

چنانچه ژنرال جان آلن در زمانی که تجهیز 15000 جنگجو به عنوان مخالفان میانه‌رو سوریه به دوسال وقت نیاز دارد، می گوید آزادی موصل به یک سال زمان نیاز دارد، بنابراین، اخبار نبرد میدانی در امتداد موصل به کوبانی و الرقه و دیرالزور، دلیل موثقی است که اظهارات وزیر دفاع پیشین آمریکا، لئون پانتا، مبنی براینکه این جنگ سه سال به طول خواهد انجامید و تهدید داعش مبنی براینکه یمن، لیبی، سومالی و نیجریه را هم دربر خواهد گرفت را تائید می کند.

پانتا اعتقاد دارد که اوباما، فرصتی برای اصلاح زیان هایی که پس از گم کردن راه در مبارزه یا تروریست ها، از طریق اظهار رهبری مسبب شده، در پیش روی خود دارد"؛ سخنانی از این دست این سوال تکراری را مطرح می سازد:
جنگ جهانی به چهل کشور نیاز نداشت، پس چگونه داعش توانست تجاوزات خود در عراق و سوریه، جلوی چشمان آمریکا و متحدان آن ادامه می دهد؟ واقعا عجیب است!!!



انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.