سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

نرخ سود بانکی عامل افت شاخص برخی بانک‌ها در بازار سرمایه

دارابی گفت: بانک‌ها باید هزینه‌های بیشتری را نسبت به پولی که کسب می‌کنند پرداخت کنند به همین دلیل هزینه بانک‌ها رو به افزایش است و سودآوری بانک‌ها افزایش پیدا می‌کند.

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص افت شاخص سهام برخی بانک‌ها در بازار سرمایه گفت: این مشکل چندین عامل دارد که نخست مسئله افزایش نرخ سود بانکی است، بانک‌ها باید هزینه‌های بیشتری را نسبت به پولی که کسب می‌کنند پرداخت کنند به همین دلیل هزینه بانک‌ها رو به افزایش است و سودآوری بانک‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی عامل بعدی را تغییرات اساسنامه بانک‌‌ها دانست و افزود: مسئله‌ بعدی اقداماتی است که حوزه بانک‌ها به خصوص در اساسنامه بانک‌ها از طرف شورای پول و اعتبار صورت گرفت که موجب شد اساسنامه بانک‌ها دچار تغییراتی شود به همین دلیل اختیارات سهامداران رو به کاهش است.

علاوه بر این، نگرانی جدی از برنامه‌هایی که در حوزه بانک‌ها در حال اجرا است عامل دیگر در خصوص افت شاخص سهام بانک‌ها در بورس می‌باشد، به خصوص فروش بنگاه‌ها؛ زیرا بخش عمده‌ای از سود بانک‌ها را بنگاه‌های تابع آنها تشکیل می‌دادند که اگر این‌ها فروخته شوند مطمئنا موجب ایجاد مشکلاتی برای بانک‌ها خواهند شد.   
 
کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: بحث در اختیار گرفتن سهام بانک‌ها چون متعلق به سهام عدالت بود و دولت در تلاش است سهام عدالت را در اختیار خود بگیرد و نمایندگان دولت را جایگزین نمایندگان سهام عدالت کنند که این باعث می‌شود بانک‌ها شکل دولتی‌تری را به خود بگیرند به همین دلیل سهامداران در خرید سهام بانکی احتیاط می‌کنند.  
 
دارابی در ادامه در ارتباط با پیش بینی خود از وضعیت این مشکل گفت: رونق این سهام‌ها بستگی به این دارد که در گزارش‌های ماهانه و سالانه امسال در EPS بانک‌ها رشدی شاهد باشیم یا خیر، و تا زمانی که این رشد محقق نشود نمی‌توانیم انتظار پیش‌بینی‌ خاصی داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بانک ، افت ، شاخص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سيدمحسن
۱۴:۴۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۳
بانك خصوصى هم دولتى اداره ميشود؟!جالبه!