سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسیب‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

به کارگیری نیروهای متخصص قران در دارالقرانهای سراسر کشور مشارکت مردم در دارالقرانها

مدیر کل قران عترت و نماز وزارت آموزش پرورش نیروهای به کارگیری در مراکز دارالقران 5 هزار نیرو قرانی هستند که در رشته خود متخصص و کارآمد به شمار می‌آیند.

محمدرضا مسیب‌زاده در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت 600 مرکز دارالقران سراسر کشور از 15 مهر ماه آغاز شده است گفت: با توجه به سابقه قبلی این مرکز سعی کردیم علاوه بر برکارگیری اطلاعات قبلی از گروه کارشناسی جدیدی نیز در این زمینه استفاده کنیم به نحوی که دانش‌آموزان بتوانند به عنوان مکمل درسهای آموزش وپرورش از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه قران پژوهان از آموزشهای قرانی در 10 ترم و سه دوره مقدماتی عمومی و اختصاصی بهره‌ می‌برند افزود: دوره مقدماتی شامل روخوانی روانخوانی قران کریم است همچنین دوره عمومی به مفاهیم تجوید و آداب تلاوت قرانی در 4 سطح ختم می‌َشود.

مسیب‌زاده با اشاره به اینکه دوره های اختصای شامل مفاهیم‌ و قرائت قران کریم است اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری رشته حفظ قران کریم نیز در دستور کار قرار دارد و از مسائل اصلی و عمده کارآموزش قران کریم در کشور محسوب می‌شود.

مدیر کل قران عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: قران پژوهان می‌توانند پس از گذراندن دوره‌های روخوانی و روانخوانی دوره حفظ قران کریم راه آغاز کنند.

همچنین برای تمای این دوره‌ها کتابهایی در حال تالیف است که به محض آماده شدن در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

مسیب‌زاده در خصوص دریافت شهریه در این مرکز گفت: در این مراکز می‌توانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و آن هم از این جهت که مردم در این امر ارزشمند خود را سهیم بدانند.

وی در خصوص نیروهای به کارگیری در این مرکز عنوان کرد: نیروهای به کارگیری شده در این مرکز 5 هزار نفری هستند که عنوان نیروهای قرانی جذب شدند و همه این نیروها در رشته خود متخصص و کارآمد هستند و می‌توان گفت از بهترین نیروهای قرانی در کشور به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نیرو ، قران ، عترت ، دارالقران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.