سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهاربند خبر داد

برگزاری المپیاد‌های درون مدرسه‌ای در 4000 مدرسه شهر تهران

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از برگزاری المپیاد‌های درون مدرسه‌ای در 4 هزار مدرسه شهر خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه شورای حمایتی المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای شهر تهران که امروز برگزار شد، گفت: المپیاد‌های درون مدرسه‌ای می‌تواند آرمانهای انقلاب را در قالب برنامه‌های خوب فرهنگی و اجتماعی به منصه ظهور برساند.

وی با اشاره به برگزاری المپیادهای درون‌ مدرسه‌ای در 4 هزار مدرسه شهر تهران افزود: برگزاری این المپیاد‌های می‌تواند در ایجاد نشاط و جذب دانش‌آموزان به مدرسه، تحقق اهداف فرهنگی نقش داشته باشد.

چهاربند ادامه داد: 4000 مدرسه به طور مؤثری شبکه‌ای از سنگر‌ها هستند که در مقابل آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را حفظ می‌کنند و ما هرچه بتوانیم در تحقق آرمانهای جمهوری اسلامی گام برداشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه واژه سنگرها نقل قول امام خمینی (ره) است، افزود: ایشان مدارس را سنگر می‌دانستند و باید به این نکته توجه کرد زیرا که ایشان واژه سنگر را به کار بردند، بنابر این در مدارس می‌توان کارهای فرهنگی انجام داد و به مقابله با آسیب‌های اجتماعی و هجمه‌های دشمن پرداخت.

چهاربند خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش با این حرکت به دنبال مشارکت ملی و همکاری همه دستگاه‌ها است بنابراین باید به ورزش به عنوان فرصتی پرورشی توجه کرد زیرا در رویکرد جدید آموزش و پرورش کار تربیت تلفیقی و متوازن است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین عنوان کرد: ساحت‌های آموزش و پرورش به تأیید شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است و نباید تنها به یک ساحت توجه داشت زیرا هویت و شخصیت انسان در جامعه تراز اسلام و قرآن با توجه به این شش ساحت شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: تربیت متوازن هویت افراد را به طور کلی شکل می‌دهد و سبب می‌گردد انسان با توجه به عناصر مختلف تربیتی و نیاز جامعه تربیت شود و در این شکل انسان رابطه خود با اجتماع و خدا و خویشتن را به خوبی کسب می‌کند.

چهار بند در ادامه افزود: تربیت بدنی می‌تواند کمک کند تا انسانی سالم تربیت شود و بتواند با این بدن سالم طبق فطرت توحیدی خود به اعمال پسندیده و مورد رضایت خداوند بپردازد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه 4000 مدرسه در شهر تهران چهار هزار باشگاه ورزشی هستند که در استعداد یابی ورزشی دانش‌آموزان  بی نظیرند،‌ گفت: گام اول ورزش قهرمانی شناسایی استعدادها است که می‌تواند به شکل نظام‌مند و موثر شکل گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: بیشتر ورزشکاران حرفه‌ای از سنین قبل از مدرسه به ورزش حرفه‌ای پرداخته‌اند بنابر این مهمترین و طلایی‌ترین دوره رشد ورزشکاران حرفه‌ای در سنین کودکی و نوجوانی بوده که ما در اینجا از طریق المپیادهای درون مدرسه‌ای می‌توانیم به این بخش نائل شویم.

چهار بند با تأکید بر این مطلب که این طرح امسال به جد باید اجرا شود و جز برنامه محوری قرار گیرد افزود: اگر با مدرسه ای بانشاط دانش آموزی با روحیه و تربیتی متوازن و تلفیقی می‌خواهیم باید تربیت بدنی در مدرسه فعال شود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: مدرسه ، فرهنگ ، مدیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
mohamad
۱۸:۴۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۳
Che jaleeeeb :)))))