سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛ سردار احمدی مقدم:

پلیس ایران باید الگو باشد/ نیروی انتظامی پاسدار ارزش‌ها است

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه باید الگویی برای پلیس‌های جهان باشیم، تأکید کرد: باید در حوزه اخلاق، رعایت حقوق شهروندی و برقراری امنیت و کارآمدی سرآمد باشیم.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح شنبه در مراسم صبحگاه و رژه نیروی انتظامی استان قم ضمن تبریک به مناسبت دهه ولایت و ایام مبارک ماه ذی‌الحجه گفت: عید غدیر را پیشاپیش به همه ملت ایران و مسلمانان و تقارن این ایام با هفته نیروی انتظامی را به همه عوامل انتظامی تبریک می‌گویم.

وی عید سعید غدیر را بزرگترین عید مسلمانان عنوان کرد و افزود: در این عید با ابلاغ پیامبر اسلام(ص) تکلیف امت در جانشینی پیامبر(ص) مشخص شد و وجود این راهنمایان برای هدایت بشر لازم است، گرچه عده‌ای می‌گفتند قرآن کفایت می‌کند و راهنما لازم نیست.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: امام راحل در کشور بعد از 14 قرن حکومت اسلامی را برقرار و پرچم ولایت را در کشور برافراشته کرد و امروز اسلامی در نمایش همگان است که به‌روز بوده و موافق با پیشرفت و تعامل با همه ملت‌ها است.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه اسلام داعیه حقانیت دارد، ولی آن را با شمشیر و زور تحمیل نمی‌کند، گفت: اسلام با منطق کار خود را پیش می‌برد تا الگویی برای همه بشریت شود.

نیروی انتظامی پاسدار امنیت قانون است

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی پاسدار امنیت و برقراری قانون است، گفت: پلیس در کشور ما با هر پلیسی در مناطق دیگر متفاوت است؛ چراکه پلیس‌ها در دیگر نقاط حافظان حکومت هستند ولی سربازان و نیروهای مسلح در کشور ما دژهای مستحکم مردم و جامعه هستند و تهدیدها را خنثی و از جامعه حفاظت می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه بخاطر وجود مردم و تأمین امنیت، نیروی انتظامی ایجاد شده است، افزود: اگر امنیت در جامعه و کشور برقرار نباشد، به مسائل دیگر چون علم و اقتصاد ضربه وارد می‌شود.

سردار احمدی مقدم تصریح کرد: با مشاهده محیط پیرامون خود درمی یابیم در بسیاری مناطق دغدغه مردم، تحصیل و علم و شغل نیست بلکه نجات جان و ناموس است.

وی اظهار کرد: در سایه مکتب ولایت همه ما در مقابل تهدیدهای دشمن در چند سال اخیر با استقلال کامل، ایستادگی کرده‌ایم و با وجود چالش‌های فراوان که دشمن فراهم می‌کند باید گفت کشوری که با چالش روبرو است هر لحظه قوی‌تر می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به پیشرفت روزافزون کشور نیز گفت: دشمن خیلی تلاش می کند نور الهی را خاموش کند ولی با مجاهدت هایی که رخ می‌دهد هرگز چنین نخواهد شد.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه تلاش در راه خدا منجر به توفیق خواهد شد و خدا خودش ما را راهنمایی خواهد کرد، ابراز داشت: لازمه مجاهدت خستگی ناپذیری است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی به عنوان پاسدار ارزش‌ها باید عناصر معنوی، درونی و مادی را تدارک ببیند و تقویت کند تا بتواند امنیت را برقرار کند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور اشراف به تهدیدهای دشمن، آمادگی لازم برای مقابله با دشمن و به‌روز بودن را لازمه کار نیروهای مسلح دانست و تصریح کرد: لازمه کارآمدی نیروهای انتظامی تقویت جهاد خردمندانه، به‌روز بودن و تکمیل تجهیزات است.

حق نداریم در این لباس از حدود خود تجاوز کنیم

سردار احمدی مقدم پلیس را به عنوان مصلح اجتماعی و معلم دانست و افزود: ما هرگز حق نداریم در این لباس از حدود خود تجاوز کنیم.

وی با بیان اینکه قم یک استان ویژه و مهمی است، یادآور شد: امنیت این استان به دلیل مذهبی بودن و زائرانی که به این استان سفر می‌کنند و نیز طالبان علوم دینی که از ده‌ها کشور به این استان سفر می‌کنند، حائز اهمیت است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور اظهار کرد: ما در این استان موظف هستیم علاوه بر برقراری امنیت مردم آن، امنیت زائران و عالمان دینی را تامین کنیم که خوشبختانه با همکاری مسئولان، علمان و اعضای شورای تامین توانسته‌ایم امنیت مطلوبی را در استان قم و نیز در کل کشور برقرار کنیم.

پلیس باید عاری از هرگونه فساد باشد

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان پلیس حافظ امنیت و پاسدار ارزش‌ها است، گفت: ما با مهمترین چالش‌ها مواجه هستیم و در منطقه‌ای پرتنش انجام وظیفه می‌کنیم که با این توصیف باید الگویی برای پلیس‌های جهان باشیم و در حوزه اخلاق، رعایت حقوق شهروندی و برقراری امنیت و کارآمدی سرآمد باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه پلیس باید عاری از هرگونه فساد باشد، تصریح کرد: دشمن هر لحظه در کمین ما است و مقابله با دشمنی که تفنگ در دست دارد، آسان تر است با دشمنی که وسوسه‌کننده است و با مال و امکانات می خواهد اعمال نفوذ کند.

انتهاي پيام/س

منبع:مهر


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.