سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

النهار:

نجات لبنان از آتش تروریسم، توسط حزب الله و با کمک ایران امکان‌پذیر است

النهار در گزارشی نوشت: مسوولیت نجات لبنان از آتش تروریسم بر عهده حزب الله است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "النهار"؛ یکی از وزرای سابق لبنان گفته، مسوولیت نجات لبنان از آتش تروریسم بر عهده حزب الله است؛ چراکه اولا، اوست که می‌تواند بدون مراجعه به کسی، تصمیمات خود را اتخاذ کند و دوم آنکه، هرگاه نیاز باشد، از ایران، مساعدت خواهد خواست.

به همین دلیل، مسوولیت تصمیم گیری برای نجات لبنان از جنگ تروریستی، برعهده حزب الله است. در این شرایط، دولت لبنان باید فعالیت دیپلماتیک خود با ایران را گسترش دهد و چراکه ایران خواهان امنیت و ثبات لبنان است، پس دولت باید از حزب الله بخواهد تا نیروهای خود را از سوریه به لبنان بازگرداند و در داخل خاک لبنان، به مقابله با تروریست ها بپردازد.

برخی می گویند، گروه های تروریستی منتظر عقب نشینی حزب الله از سوریه نیست تا تجاوزات خود به لبنان را متوقف سازد؛ چراکه طرحی را اجرا می کند که کشورهایی در منطقه را شامل می‌شود.

وحدت در جامعه لبنانی می تواند زمینه را برای توافق بر سر انتخاب رئیس جمهور، تدوین قانون جدید انتخابات پارلمانی، تشکیل دولت وفاق ملی واقعی و فراگیر که مشکلات سیاسی، امنیتی، اقتصادی و نظامی را برطرف سازد، فراهم آورد.

در این شرایط است که حزب الله می تواند لبنان را از جریانات پیرامون خود و خطرهایی که مردم آن را تهدید می کند، نجات دهد؛ در این مرحله، باید از تمام دستگاه های اداری و نظامی دولت استفاده کرد و از نفوذ تروریسم جلوگیری کرد؛ غفلت از خطر تروریسم و سرگرم شدن به اختلافات حاشیه ای، لبنان را در لبه پرتگاه قرار خواهد داد و کار را بسیار سخت می سازد.


انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.