سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خان محمدي:

آماده تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز متجاوزان هستیم /سال 88 تا 92 اوج تخلفات ساخت و ساز

فرماندار شميرانات گفت:‌ آنچه که تاکنون به عنوان پرونده های تخلف و تصرف عرصه های ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز مطرح است مربوط به سالهای 1388 تا سال 1392 می باشد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران، جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال شمیرانات با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران ، مدیر امور اراضی استان تهران ،مقامات قضایی و انتظامی ، منابع طبیعی ،جهاد کشاورزی ، شهرداران و بخشداران شمیرانات در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.
 
خان محمدي فرماندار شميرانات با بیان اینکه طی یکسال گذشته تا کنون روند تصرف عرصه های ملی و ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان شمیرانات متوقف شده است، گفت: آنچه که  تاکنون به عنوان  پرونده های تخلف و تصرف عرصه های ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز مطرح است مربوط به سالهای 1388 تا سال 1392 می باشد.
 
عزت الله خان محمدی افزود: هدف از تشکیل این جلسه بررسی و پیگیری پرونده هایی در سالیان گذشته  است که برغم صدور احکام قضایی تا کنون رفع تصرف از اراضی دولتی نشده ،و با توجه به گزارشات محیط زیست و با هماهنگی استانداری محترم تهران در صدد اجرایی کردن احکام بجای مانده هستیم.
 
خان محمدی گفت: طی سالهای 1388 تا سال 1392 اوج تخلفات در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز و تجاوز به عرصه های ملی را شاهدیم و پرونده های دستگاه قضایی در این زمینه نیز مربوط به این سال ها می باشد، بايد با جدیت و قوت و نیز با سرعت عمل در جهت اجرای احکام قضایی و رفع تصرف اقدام شود.
 
وی به 42پرونده اعلام شده از سوی اداره کل محیط زیست استان تهران که در دستگاه قضایی دارای حکم رفع تصرف و یا تخریب است، اشاره کرد و گفت: تیم ارزیابی ، کنترل و تطبیق برای این پرونده ها با حضور نمایندگان اداره کل محیط زیست استان ، سازمان منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، فرمانداری شمیرانات  و دادگاه های لواسانات و رودبار قصران تشکیل می شود تا ظرف حداکثر ده روز آینده  وضعیت کلی آن را بررسی و گزارش كنند و در صورتی که پرونده های دیگری نیز محیط زیست اعلام كند از طریق مقامات قضایی به طور ویژه و به سرعت پیگیری و احکام مربوطه صادر می شود.
 
فرماندار شمیرانات با ذکر اینکه طبق قانون آماده تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز و آزادسازی عرصه های ملی از دست متجاوزان هستیم ، خاطر نشان کرد: پس از اعلام گزارش این تیم تخصصی ، با هماهنگی دستگاه قضایی ونیروهای انتظامی و امنیتی و با حضور دستگاه های مرتبط اقدام به آزادسازی عرصه های زیست محیطی و منابع طبیعی و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز مي شود.
 
خان محمدی گفت: درخصوص اجرای آرای صادره در خصوص پرونده های قضایی تشکیل شده دستگاه های اجرایی همچون محیط زیست ،منابع طبیعی ، امور اراضی وامور آب که دارای احکام تخریب هستند، بايد دستگاه های مسئول به سرعت پیگیری و موارد را آماده تخریب كنند و فرمانداری با قدرت آماده است تمهیدات امنیتی و هماهنگی های اجرایی وپشتیبانی را انجام دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی اعلام کرده است که به پرونده های ساخت و ساز غیر مجاز بطور ویژه و با سرعت رسیدگی كرده و احکام لازم در این زمینه صادر می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تخلف ، تخریب ، رسیدگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.