سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسيه خواستار وحدت نيروهای سياسی يمن شد

دولت روسیه از تمام نیروهای سیاسی یمن خواست در برابر تهدیدهای فزاینده گروههای افراط گرای مسلح، متحد شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، در بیانیه ای که وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در پایگاه اینترنتی خود قرار داد، آمده است دولت روسیه از نزدیک و با دقت اوضاع و تحولات یمن را دنبال می کند. 

روز گذشته  دو انفجار مهیب در یمن روی داد که تلفات سنگینی بر جا گذاشت. در یکی از این انفجارها که در صنعا، پایتخت یمن، روی داد45 نفر کشته و 75 نفر زخمی شدند.  انفجار دیگر که در جنوب یمن روی داد نزدیک به30 کشته و زخمی بر جا گذاشت. مسئولان ارتش یمن انفجار دوم را کار شبکه تروریستی القاعده می دانند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود تاکید کرد:" با توجه به حوادث دردناکی که در یمن روی می دهد، ما بار دیگر از تمام نیروهای سیاسی این کشور می خواهیم برای مقابله با تهدیدهای فزاینده گروههای افراط گرای مسلح ، متحد شوند.  ما بر این عقیده هستیم که تنها راه پایان دادن به بحران سیاسی عمیقی که یمن گرفتار آن شده است، این است که تمام بازیگران سیاسی این کشور با مدنظر قراردادن منافع ملی اختلافات خود را با گفتگو حل و فصل کنند."

وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه از مقامات یمن خواست تلاشهای خود را بر حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشورشان متمرکز کنند و با اشکال مختلف تروریسم و افراط گرایی مبارزه کنند.


انتهای پیام/
برچسب ها: روسیه ، خواستار ، وحدت ، نیرو ، سیاسی ، یمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.