سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوشهر؛

غدیر شاخص و میزان اسلام ناب محمدی(ص) است

امام جمعه بوشهر گفت: غدیر شاخص و میزان اسلام ناب محمدی(ص) است که بسیاری کوشیدند این شاخص را محو و یا دچار شبهه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران، آِت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر بوشهر به تفاوت‌های انسان با بصیرت و ناآگاه پرداخت و گفت: انسان‌های بصیر در دنیا مسیر دینداری طی می‌کنند و نگاهشان به آخرت است و کسانی که بصیرت ندارند به سخنان خداوند متعال، پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) عمل نمی‌کنند و دچار گناه و با مرگ متوجه می‌شوند که چه خطایی کرده‌اند.
 
صفایی‌بوشهری در خطبه دوم ضمن تبریک میلاد با سعادت امام هادی(ع)، افزود:امام هادی (ع) در عمر کوتاه خود منشا تحولات عظیم جهانی شدند و اسلام و تشیع را با سازماندهی ویژه و ساختار مدیریتی به منصه ظهور رساندند.
 
وی با اشاره به اینکه امام هادی (ع) سلسله مرجعیت را تشکیل دادند، اظهار داشت: امام هادی(ع)، جلوی انحرافات فکری، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و بسیاری از اموری که از خارج جهان اسلام مدیریت می‌شد ایستاد.
 
امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد:  امام هادی(ع) در مقابل فرهنگ منحط غرب ایستاد بخاطر همین در اروپا علیه امام هادی (ع) سخن زیاد شده و برنامه‌هایی که در شان خودشان است اجرا کردند.
 
وی تصریح کرد: غدیر شاخص و میزان اسلام ناب محمدی(ص) است که بسیاری کوشیدند این شاخص را محو و یا دچار شبهه کنند اما این واقعه آسمانی چون منشا شروع هدایت‌های الهی است هیچگاه خاموش نمی‌شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: برگزار کنندگان برنامه‌های دهه ولایت و امامت با برنامه‌ریزی دقیق و ظریف و نگاه وحدت آمیز در سایه ولایت برنامه‌هایی در خور شان این ایام برگزار کنند.
 
صفایی‌بوشهری گفت: حضور در جلسات و برنامه‌های دهه ولایت و اقامه برنامه‎هایی در خورشان آن امام علی(ع) قدردانی از آن حضرت است.
 
وی با تبریک روز ملی استاندارد، اظهار داشت: در تمامی امور استانداردهای کالاها مراعات شود تا مردم در زندگی داخلی و خارجی دچار آسیب و بحران نشوند.
 
امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه مراعات استاندارد امر مهم و زیربنایی است، خاطرنشان کرد: رعایت استاندارد در ساخت ساختمان‌ها، معماری، تغذیه، کار و زمینه‌های مختلف مهم بوده و باعث آرامش، پیشرفت و قدرت در اقتصاد داخلی و بین‌المللی می‌شود.
 
وی نابینایان را از با ایمانترین، با اخلاقترین و صمیمی‌ترین افراد جامعه برشمرد و تصریح کرد: نیاز است همگان و بخصوص مسئولان در رابطه با شغل، مسکن و تحصیل نابینایان عنایت ویژه داشته باشند.
 
صفایی‌بوشهری ادامه داد: این افراد در عین اینکه نابینا هستند دارای توانایی‌های بسیار، قدرت بالای خدمت‌رسانی و خلاقیت‌های ویژه‌ای بوده به همین خاطر نیاز به توجه و عنایت خاص هستند.
 
وی عنوان داشت: هیچگاه نبرد حماسی خلیج‌فارس از صحنه ذهن جهان فراموش نمی‌شود زیرا این حماسه با ایمان، توکل، مجاهدت و دانش در مقابل آمریکا بدست آمده است.
 
امام جمعه بوشهر  با گرامیداشت 30 سال مجاهدت ولایی، دانش بنیان و خلاق سربازان گمنام امام زمان(عج)، گفت: وزارت اطلاعات منشا خدمات بسیار مهمی برای نظام در فضای ملی و فراملی بوده است.
 
وی گفت: مقابله با دشمنان نظام، انقلاب، مردم، خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، حفظ وحدت ملی، ایجاد تقویت فضای اسلامی، طراحی و خدمت رسانی، اطلاع‌رسانی در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی از خدمات برجسته این سازمان بوده که فراموش نشدنی است.
 
صفایی‌بوشهری با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان(عج) مایه افتخار، عزت و سربلندی نظامند، افزود: کارکنان وزارت اطلاعات سربازان گمنامند اما خوشنام، در دنیا نام و نشانی ندارند اما در آخرت با نام و نشانند.
 
امام جمعه بوشهر ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال علامه بلادی از علمای برجسته استان بوشهر در 19مهرماه، افزود: این عالم بزرگوار نقش عظیمی در روشنگری اشغالگری‌های صهیونیسم جهانی و ظلم و ستم قاجار و پهلوی داشته است.
 
وی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است فراموش شده که اگر احیاء نشود فضاهای خصوصی و عمومی دچار چالش خواهد شد.
 
صفایی‌بوشهری تصریح کرد: نیروی انتظامی بر مبنای اسلامی، مجاهدت، مردمداری و تقوا منشا خدمات بسیاری در استان و کشور شده است و این خدمات بدست نیامده مگر با هدایت‌های مقام معظم رهبری.
 
وی با بیان اینکه امنیت استان ارتقاء پیدا کرده است، اظهار داشت: امید است با  با فرماندهی و پرسنل کارآمد نیروی انتظامی هر روز شاهد امنیت بیشتر در استان و کشور عزیزمان باشیم.
 
خاطرنشان می‌شود در  حاشیه برپایی نماز جمعه امروز از 2 خانواده شهید و فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر تقدیر به‌عمل آمد.
 
انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.