سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

19 اکتبر؛ محاکمه"نبیل رجب" در بحرین

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛‌ "نبيل رجب" از فعالان حقوق بشر در بحرین 19 اکتبر در این کشور محاکمه می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادستانی بحرین روز پنجشنبه اعلام کرد نبیل رجب از فعالان حقوق بشر در این کشور روز 19 اکتبر به اتهام درج جملاتی در توئیتر که در آن به مقامات این کشور توهین شده است محاکمه خواهد شد و تا آن تاریخ نیز در بازداشت به سر خواهد برد. 

حسین البوالی از دادستانی کل بحرین گفت در پی شکایت وزارتخانه‌های دفاع و کشور از اظهارات نبیل رجب در توئیتر، وی به "اهانت به نهادهای دولتی" متهم شده است. 

نبیل رجب که رئیس مرکز حقوق بشر بحرین است در ماه مه و بعد از تحمل دو سال حبس به اتهام شرکت در تظاهرات غیرقانونی از زندان آزاد شد. وی اول ماه اکتبر به اتهام درج اظهارات خود در توئیتر بار دیگر بازداشت شد. 

وی در یکی از توئیت های خود نوشته بود آن دسته از بحرینی‌هایی که به جمع تروریست‌ها در سوریه می پیوندند در اصل از اعضای نیروهای امنیتی این کشور هستند. وی در این پیام خود در توئیتر نوشته بود :بسیاری از بحرینی هایی که به تروریسم و داعش پیوستند متعلق به نهادهای امنیتی بحرین هستند و این نهادها حکم پرورشگاه ایدئولوژیک را برای این افراد داشتند.

رجب یکی از رهبران تظاهرات جمعیت عمدتا شیعه بحرین علیه علیه خاندان آل خلیفه بود که در ماه فوریه سال 2011 آغاز شد. کشور کوچک بحرین در خلیج فارس که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در آنجا قرار دارد هنوز هم صحنه تظاهرات پراکنده‌ای است که به درگیری با نیروهای امنیتی می‌انجامد.




انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، نبیل ، رجب ، حقوق ، بشر ، بحرین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.