سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه "الوطن"

سقوط کوبانی اشتهای داعشی‌ها به خوردن گوشت ترک‌ها را بیشتر می‌کند

خبرهای پیاپی از محاصره شهر عین العرب یا همان "کوبانی" توسط داعش و دفاع کردها از شهرشان که در آستانه سقوط قرار دارد منتشر شده است؛ آیا ترک ها، نیروهای داعش را رها خواهند کرد تا خود را علیه دشمن آنان تجهیز کنند و دژ دفاعی آن در داخل اراضی سوریه را اشغال کند؟

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "الوطن"؛ خبرهایی از محاصره شهر عین العرب یا همان "کوبانی" توسط عناصر داعش و دفاع کردها از شهرشان که در آستانه سقوط قرار دارد منتشر شده است. شایان ذکر است که این شهر در داخل مرزهای سوریه قرار دارد و با این وجود هیچکس از ارتش سوریه به عنوان مدافع این شهر، سخن نمی گوید؛ اکنون سخن از وجوب اقدام ارتش ترکیه برای مقابله با شبه نظامیان داعش با همکاری هواپیماهای ناتو در میان است؛ حقیقت این است که این مسئله به یک خیال نزدیک است؛ چراکه شهر "عین العرب"، دژ دفاعی نیروهای حزب کارگر کردستان به شمار می رود؛ حزبی که ده ها سال درگیر جنگ فرسایشی علیه ارتش ترکیه، پیش از امضاء توافق آتش بس بوده است.

سوال: آیا ترک ها، نیروهای داعش را رها خواهند کرد تا خود را علیه دشمن آنان تجهیز کنند و دژ دفاعی آن در داخل اراضی سوریه را اشغال کند؟ یا در پی درک این مطلب که سقوط شهر کوبانی اشتهای داعشی‌ها به خوردن گوشت ترک‌ها را بیشتر می‌کند و به خاک نرکیه نفوذ خواهند کرد، دست یاری به سمت دشمن تاریخی خود دراز خواهند کرد؟ پاسخ عملی این سوال طی چند روز آینده مشخص خواهد شد.

اما، سوال در مورد میزان توان داعش که آمریکایی ها ادعا دارند آنان را غافلگیر کرده است، باقی خواهد ماند؛ موضوع دقیقا چیست و اصل داستان چیست؟ ممکن است این را درک کنیم که عناصر داعش به شکست ارتش ازهم پاشیده سوریه اقدام کند و بخش هایی از عراق را اشغال نماید...ولی قدرت خارق العاده این گروه تروریستی که حتی اردن، آل سعود، ترکیه و آمریکایی ها را نگران کرده و خواب را از چشمان آنان ربوده چیست؟ شبه نظامیان داعش،  نه قدرت هوایی دارد و نه سلاح ضد هوایی و رادار الکترونیکی در اختیار ندارد؛ همچنین، این گروه تروریستی، سکوهای پرتاب موشک سیار و تانک های مدرن ندارد و تما سخنانی که در مورد سلاح به غنیمت گرفته شده از ارتش سوریه و عراق گفته می شود، صحت ندارد و اگر تروریستی که با خود تفنگ دارد و با آن تانک دشمن را به غنیمت می گیرد، آن را به عنوان یک کار تبلیغاتی هم که شده آن را به تصویر می کشد؛  نیروهای داعش، شبه نظامیانی هستند که از سراسر جهان به منطقه آمده اند؛ اگر این نیروها در زیر زمین استقرار داشتند و فعالیت هایشان پنهانی بود، همانطوری که مقاومت عربی در غزه و جنوب لبنان چنین حالتی دارد، ممکن بود که در مقابل نیروی هوایی آمریکا پایداری کنند،؛ والی اکنون ما در خصوص نیروهای سیاری صحبت می کنیم که با بمباران متواصل هواپیماهای 50 کشور به رهبری آمریکا مقابله می کنند و در همین حین، در شمال، جنوب، شرق و غرب، سربازان خود را پراکنده ساخته و وحشیانه ترین جنگ زمینی را اعمال می کنند و هر روز، مکان جدیدی را اشغال می کنند!؛ چه عقلی این مسئله را باور می کند؟ حتی فیلم های هندی هم تا این حد، دراماتیک نیستند.

به گمان ما، این موضوع، از چارچوب اجرای عملی نظریه آشوب ساختگی، خارج نیست؛ آنچه امروز شاهد آن هستیم، طرحی اسرائیلی-آمریکایی است؛ آیا نمی بینیم که داعش هیچ مزاحمتی برای اسرائیل ایجاد نمی‌کند و اسرائیل، تنها دولتی است که از داعش ترسی ندارد و هیچ اقدام بازدارنده‌ای در مقابل خطر ادعایی آن، انجام نمی‌دهد؟  به اعتقاد ما، گروه تروریستی داعش در بالاترین سطح خود، ساخته دست آمریکاست؛ اما داوطلبانی که سوخت مورد نیاز ارتش این گروه تروریستی را برای برپایی خلافت ادعایی داعش تشکیل می دهند، جوانان ساده ای هستند که داعش از آنها سوء استفاده می کند؛... اما امریکایی ها، هواپیماهای خود را به پرواز در می آورند و به صورت هدف دار و محدود، سوریه و عراق را مورد حمله قرار می دهند و قصد دارند این وضعیت را به مدت چند سال ادامه دهند...



انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۶:۴۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۳
با عرض سلام وخسته نباشید به نظر اینجانب هم با شواهدی که وجود دارد از جمله برخورد آمریکا و اسراییل با این گروه و خیلی شواهد دیگر این گروه ساخته دست امریکا ست ولی همچنان باید منتظر بود ونظاره گر آینده باشیم