سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک گرافیست مطرح کرد

نگاهی به زندگی ایرانی از دریچه بازی‌های رایانه‌ای

علیرضا گلدوزیان گفت: مشکل بازی یارانه‌ای در کشور ما نرم افزار و بی‌توجهی به عناصر ایرانی نیست، بلکه طرح ایده‌های نو است.

علیرضا گلدوزیان هنرمند تصویرساز و گرافیست در حاشیه برگزاری چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بازی رایانه‌ای استاندارد، باید ایده نو، گرافیک با کیفیت و جذاب، داستان مهیج و کاراکترهای محبوب داشته باشد، گفت: نخستین و اساسی‌ترین شرط ورود به این حوزه داشتن ایده‌های نو و سپس طراحی بازی‌ رایانه‌ای است که کاملا شبیه زندگی ما ایرانی‌ها باشد، هر چقدر این فضای زندگی و دغدغه‌های ایرانی در بازی‌ها نمود بیشتری داشته باشد، همان اندازه مخاطب با داستان همذات پنداری می‌کند.
 
وی پرهیز از تقلید بدون خلاقیت بازی‌های رایانه‌ای از بازی‌های خارجی را شرط شکوفایی صنعت گیم داخلی خواند و تاکید کرد: هنرمندان ما قادر هستند به جای چشم دوختن به دستاوردهای دیگران، وارد عرصه رقابت نفسگیر و تنگاتنگ صنعت بازی رایانه‌ای جهانی شوند.
 
به گفته این هنرمند تصویرساز، در هر کاری ایده حرف اول را می‌زند، اگر به ایده ناب برسیم نرم افزارها و امکانات فنی نیز متناسب با آن ایده بررسی و انتخاب می‌شوند.
 
گلدوزیان بهترین و تاثیرگذارترین شروع در صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران را ایده پردازی روی اهداف انسان دوستانه و صلح دوستی برشمرد و عنوان کرد: ایجاد چنین جریان فکری برای نسل جدید به‌ویژه در موقعیت کنونی کشور استراتژی راهبردی است.
 
این هنرمند عرصه گرافیگ در پایان با بیان اینکه برای استفاده از عناصر ایرانی در بازی باید ساز و کار مناسبی برای این کار فراهم کنیم، تصریح کرد: ورود بازی‌های ایرانی با عناصر بومی باید ورود قدرتمندانه‌ای باشد، اگر روی خلاقیت و نوآوری، چه در ایده‌پردازی و چه در مرحله اجرا، که از عوامل مهم و ضروری است، سرمایه گذاری کنیم و سپس فضای ایرانی را در گیم طراحی کنیم، بازی ایرانی طرفداران پرو پاقرصی پیدا می‌کند.
 
گفتنی است:چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای به منظور ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی ایرانی 21 مهرماه در برج میلاد برگزار می‌شود.  
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.