سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده داعش از سامانه موشکی استریلا و ضد هوایی در برابر جنگنده ها در استان صلاح الدین و الانبار

یک منبع امنیتی آگاه امروز خبر داد که داعش از سامانه موشکی استریلا و موشکهای حرارتی ضد جنگنده ها در استان صلاح الدین و الانبار عراق استفاده میکند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛  این منبع امنیتی در گفتگو با السومریه نیوز اعلام کرد که داعش با استفاده از سامانه موشکی استریلا و موشکهای حرارتی بر ضد جنگنده ها تاکنون باعث شده تا دو جنگنده در منطقه بیجی در استان صلاح الدین را از کار بیفتد.

وی در ادامه گفت که " نیروهای داعش این دو سامانه پیشرفته را از طریق نینوا از سوریه به خاک عراق انتقال داده اند و از ابتدای این هفته از آنها استفاده کرده است."

وی که نمیخواست نامش فاش شود ادامه داد که " این سامانه ها که هم ثابت و هم متحرک هستند
امروز از سوی داعش بر ضد یک بالگرد در نزدیکی روستای الحجاج در بیجی استفاده شد که منجر به سقوط این بالگرد شد. این سامانه ها مخصوص هدف قرار دادن جنگنده ها از فاصله دور هستند."

وی درمورد مشخصات این موشکها توضیح داد و افزود " طول موشک استریلا یک متر و 70 سانتیمتر و وزن آن نیز 17 کیلوگرم است که سرعت پرتاپ آن به 570 متر در ثانیه میرسد و وزن کلاهک انفجاری آن 4 کیلوگرم است و اهداف را از 500 متری میتواند مورد هدف قرار دهد که تا 5 هزار و 200 متر نیز بُرد آن میرسد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.