سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

رشد 17 درصدی چاپ کتاب در در 6 ماه اول امسال

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در 6 ماه اول امسال 30 هزار و 290 عنوان کتاب به چاپ رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 17 درصدی مواجه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سید عباس صالحی امروز در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه کتاب در اردبیل افزود: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب کتاب مادر و عصاره تمدن‌سازی برای حکومت‌های مختلف است و اگر بخواهیم تمدن‌ها را بشناسیم و شاخص‌های آن را درک کنیم باید مبدا این کار را در کتاب جست‌وجو کنیم.

وی گفت: ما امروز در جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اتفاقات و حرکت‌های رو به رشدی در حوزه کتاب را شاهد هستیم و اگر بخواهیم بحث کتاب را یک فرایند در نظر بگیریم پنج مولفه اصلی باید فعال باشند تا فرهنگ کتاب رونق بگیرد.

صالحی بیان کرد: تولید، ترویج، تبلیغ، خرید و مصرف این پنچ مولفه اصلی را تشکیل می‌دهند و جریان اقتصاد و فرهنگ کتاب به این عوامل وابسته است.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگر بخواهیم کتاب و فرهنگ کتابخوانی به درستی ترویج شود باید از طریق رسانه‌ها تبلیغ کتابخوانی به نحو احسن انجام بگیرد و موجب شود که فرهنگ کتابخوانی در جامعه ترقی یابد.

صالحی در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در استان‌ها موجب افزایش سطح کتابخوانی می‌شود و فرصتی برای مسئولان فرهنگی است که چرخه تولید کتاب را در تمام طول سال فعال نگه دارند.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اردبیل ، رشد ، چاپ ، کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.