سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

صادرات 70 درصد ورنی تولیدی در منطقه ارسباران به خارج از کشور

فرماندار شهرستان اهر، گفت: 70 درصد ورنی تولیدی در منطقه ارسباران به خارج از کشور صادر می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، صدیقی، در ششمین جشنواره ورنی استان آذربایجان شرقی در شهرستان اهر گفت: این میزان درصد ورنی تولیدی به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و حتی کشورهای اروپایی هم صادر می شود و مابقی 30 درصد محصولات هم در داخل مصرف می شود.

وی، با بیان اینکه ورنی بافی به عنوان هنر است افزود: در کنار این هنر بودن زمینه اشتغال را نیز فراهم می نماید و در کنار دامداری و کشاورزی عشایر و روستائیان منطقه ارسباران و به ویژه شهرستان اهر به ورنی بافی مشغول هستند.

صدیقی، خواستار ثبت برند ورنی به نام شهرستان اهر و توجه بیش از پیش به فعالان در تولید ورنی و حل مشکلات آنها از سوی مسئولان شد.

در این جشنواره همچنین از ابوالفضل امانی، باقر فتحی پور و علی نجفی در بخش مسابقه طرح و رنگ برتر و  خانم ها سمیه نگهداری، خانم افرتاج باقری و زهرا جهانگیری در بخش مسابقه بهترین بافت که عناوین اول تا سوم را کسب کرده اند تجلیل شد.

گفتنی است نمایشگاهی از تولیدات ورنی نیز برپاست که علاقه مندان می توانند عصرها از آن واقع در مجموعه فرهنگی و تاریخی شیخ شهاب الدین اهری ( سالن سرپوشیده اداراه ورزش و جوانان شهرستان اهر ) دیدن کنند.

 
 
انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: تبریز ، صادرات ، ورنی ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.