سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران:

عدم توجه به تخصص در انتصاب‌‌ها دانشگاهیان را دچار بی‌انگیزگی می‌کند

عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران مرکز با بیان اینکه عدم توجه به تخصص افراد بی‌انگیزگی را در اساتید دانشگاه‌ها افزایش می‌دهد، گفت: برخی رؤسای دانشگاه‌ها با رویکردی کاسبکارانه و در راستای منافع فردی بدون هیچ دلیلی رؤسای دانشکده‌ها را تغییر می‌دهند که باید با این امر برخورد جدی صورت گیرد.

"رضا جلیلی"در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه امروز متاسفانه در جامعه ما جایگاه افراد تغییر کرده، اظهارداشت: برخی ورزشکاران جای سیاسیون می‌نشینند و یا در دانشگاه‌ها افراد با تخصص غیرمرتبط به ریاست گمارده‌ می‌شوند.


وی با بیان اینکه به‌کارگیری افراد غیر متخصص در دانشگاه‌ها بزرگترین خیانت به حوزه علم و آموزش‌عالی است، تصریح کرد: وزارت علوم باید دقت نظر بیشتری در انتصاب روسای دانشگاه‌ها به خرج دهد و تخصص را ملاک انتخاب روسا در دانشگاه‌ها قرار دهد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران مرکز ضمن تاکید بر این مسئله که باید افراد با صلاحیت با هر تفکری که باشند برای تصدی در پست‌های کلیدی شناسایی شوند،‌ گفت: برخی روسای دانشگاه‌ها با رویکردی کاسبکارانه و در راستای منافع فردی بدون هیچ دلیل روسای دانشکده‌ها را تغییر می‌دهند که باید با این امر برخورد جدی صورت گیرد.

جلیلی با بیان اینکه تغییر سمت‌ها و توجه نکردن به تخصص افراد بی‌انگیزگی در اساتید دانشگاه‌ها را افزایش می‌دهد تاکید کرد: برخی اساتید با دیدن این مسائل بی‌رغبت شده و دیگر آنطور که باید برای دانشجویان وقت نمی‌گذارند. چرا که گمان می‌کنند هر قدر هم تلاش کنند جای رشدی برایشان  نخواهد بود و این امر آسیب بزرگی برای جامعه آموزش عالی تلقی می‌شود که لازم است مسئولان اینگونه انتصاب‌ها را مورد توجه جدی قرار دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رسانه به عنوان قوه چهارم قدرت در نظام وظیفه دارد که مشکلات جامعه دانشگاهی را به گوش رئیس جمهور و شورای عالی انقلاب فرهنگی رسانده و بگوید که اینگونه عملکرد‌های نامطلوب آسیب‌های جدی را به بدنه آموزش‌عالی وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.