سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور پررنگ سینمای فرانسه در بخش بین الملل جشنواره فیلم كوتاه تهران

چهارده فیلم از سینمای فرانسه در حوزه فیلم كوتاه داستانی، انیمیشن و مستند در بخش بین الملل سی ویكمین جشنواره فیلم كوتاه تهران حضور دارند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران  به نقل از ستاد خبری سی و یكمین جشنواره فیلم كوتاه تهران سینمای فرانسه با چهارده فیلم در این دوره از جشنواره بین اللملی  فیلم كوتاه تهران حضور دارد كه از این تعداد هشت فیلم در حوزه فیلم كوتاه داستانی ، پنج فیلم در حوزه سینمای فیلم كوتاه انیمیشن و یك فیلم در قالب مستند حضور دارند.
 
برهمین اساس سه فیلم داستانی با نام های «سرزمین سوخته»به كارگردانی ژولین مینت، «دو نوازی پیانو» ساخته توماس اسكوهی ،«معجزه»ساخته ژولیت سوبریر و یك فیلم كوتاه انیمیشن با نام«برگ های پاییزی» ساخته كارلوس دی كارو الهو   در روز نخست جشنواره در تاریخ 22 مهرماه در سالن شماره یك پردیس سینما ملت نمایش داده می شود.
 
علاقمندان به سینمای فرانسه در روز دوم از جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران به تماشای فیلم مستند«پرتوهای درگذشتگان» به كارگردانی یان پیر، فیلم داستانی «جنگل سیاه» ساخته لیدیا كاستلانو، فیلم انیمیشن «مردی كه سرش را از دست داد» ساخته  فردجویو فیلم داستانی «زمین»  به كارگردانی الكسیس میكالیك می نشینند.
 
نمایش فیلم های فرانسوی حاضر در این جشنواره در روز سوم سی ویكمین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران با فیلم های داستانی «پازل» به كارگردانی رمی روندو،« صلیب و پرچم» به كارگردانی سیریل بتارل و «به نام پسر» ساخته ایزابل گلی و همچنین دو فیلم انیمیشن «سمفونی میمون» به كارگردانی ماكسیم بودین و «خانه ای از گرد و غبار» ساخته ژان كلود روزك ادامه پیدا می كند.
 
پرونده سینمای فرانسه در سی ویكمین جشنواره فیلم كوتاه تهران با نمایش فیلم انیمییشن «به پیش!» ساخته پیریك باربین در ایران بسته می شود.
 
سی و یكمین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران به دبیری حبیب ایل بیگی از تاریخ 22 تا 28 مهرماه به مدت 6 روز در پردیس سینما ملت برگزار می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.