سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تماشا کنید:

بازار میوه و تره‌بار تونلی شکل

ساخه سازه های عجیب و غریب به یکی از سرگرمی های معماران در سرتاسر دنیا تبدیل شده است، سازه هایی که علاوه بر امکانات و خدمات آنها، از نمای ظاهری جذب کننده ای نیز برخوردارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، در روزهای اخیر یکی از این سازه‌ها در شهر روتردام هلند افتتاح شده است، طراحی این سازه ی تونلی شکل توسط MVRDV انجام شده است و به بازاری برای فروش و عرضه مواد غذایی سالم و تازه تبدیل شده است. 

مکان جغرافیایی این بازار در بخش تاریخی شهر روتردام قرار گرفته است، هر دو بخش انتهایی این سازه از شیشه ساخته شده است و سقف تمام شیشه ای آن میزبان بزرگترین هنر دیجیتال سقفی در جهان است. این بازار علاوه بر عرضه ی مواد غذایی، مکانی برای برقراری پیوند بین مناطق همجوار خود است، در واقع می توان گفت این بازار نمادی از وارد کردن فضاهای مسکونی به بخش اصلی صنعتی این شهر بندری است و به عنوان سمبلی برای زندگی مدرن شناخته می‌شود.

سازندگان این سازه به دلیل رعایت قوانین مربوط به بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت ساختمان مانند استفاده از تهویه ی طبیعی و سیستم بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف آب توانسته اند گواهینامه ی BREEAM را دریافت کنند، همچنین به دلیل ساخت این بنا در کنار یک ترمینال حمل و نقل عمومی، رفت و آمد به آن تسهیل یافته است، یکی دیگر از مواردی که سازندگان این ساختمان برای آن در نظر گرفته اند، استفاده از گسترده از شبکه های شیشه ای در دو طرف این بازار می باشد که این مسئله باعث شده است تا نور طبیعی به طور کامل وارد محیط شود و تصویری زیبا را از بازار به نمایش بگذارد همچنین سقف این بازار به پنج لایه نقاشی گرافیکی سه بعدی مجهز شده است که چشم انداز فوق العاده ای را در اختیار بازدیدکنندگان از این مرکز می گذارد.

این سازه نعلی شکل دارای 228 دستگاه آپارتمان می باشد که نمای خارجی آن را با سنگ طبیعی خاکستری مزین کرده است و طراحی آن به گونه ای است که فعالیت های مربوط به بازار مزاحمتی برای ساکنین این آپارتمان ها ایجاد نمی کند. از دیگر قسمت های این سازه می توان به یک پارکینگ زیرزمینی، یک فروشگاه خرده فروشی میوه و سبزیجات و رستوران‌های متعدد اشاره کرد. 











 

انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.