سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انصارالله: سفير آمريکا درباره انتخاب نخست وزير جديد تصميم گيری کرده است

یک عضو شورای سیاسی انصارالله یمن ضمن اعلام اینکه سفیر آمریکا در صنعا درباره انتخاب نخست وزیر جدید یمن تصمیم گیری کرده است گفت که رئیس جمهور این کشور تسلیم اراده طرف‌های خارجی شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری آناتولی، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: سفیر آمریکا در صنعا درباره انتخاب نخست وزیر جدید یمن تصمیم گیری کرده است.

"محمد البخیتی "در گفتگو با شبکه تلویزیونی الحره از صنعا درباره مخالفت جنبش انصار الله با نامزدی "احمد بن مبارک" برای تصدی پست نخست وزیری یمن گفت: متاسفانه رئیس جمهور هادی با انتخاب بن مبارک شتابزده عمل کرده و تسلیم طرف های خارجی شده و به اراده ملت یمن پاسخ مثبت نداده است. این تصمیم رئیس جمهور یمن به توافق صلح و شراکت ملی ضربه زده و احمد بن مبارک دارای معیارهای توافقی نیست به ویژه آنکه وی از شرایط توانایی، سلامت و مقبولیت گسترده مردمی برخوردار نیست. توافق صلح و شراکت ملی تاکید دارد باید انتخابات کابینه جدید بر اساس رایزنی رئیس جمهور با گروه های سیاسی یمن و بر اساس توانایی افراد باشد ولی رئیس جمهور به این مسئله توجه نکرده است. نماینده ما در نشست اخیر اعتراض قاطع ما را به انتخاب احمد بن مبارک اعلام کرد. در این مذاکرات پنج نامزد برای پست نامزدی نخست وزیری حضور داشتند و ما گفته بودیم که رئیس جمهور هادی می تواند به استثنای احمد بن مبارک یکی از چهار نفر دیگر را انتخاب کند و ما نیز حمایت می کنیم ولی متاسفانه رئیس جمهور فردی را انتخاب کرد که ما مخالف وی هستیم و این مسئله به اصل توافق ضربه می زند. متاسفانه رئیس جمهور تسلیم اراده طرف های خارجی شده و همراه با ملت یمن نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که انصارالله را متهم می کنند که با این مخالفت ها به دنبال وقت کشی و خلاء سیاسی در کشور هستند، گفت: زمانی که رئیس جمهور یک فرد غیر توافقی را برای پست نخست وزیری انتخاب می کند دست به وقت کشی زده است. چرا رئیس جمهور از چهار نفر دیگر یکی را انتخاب نکرد و فردی را با وجود اعتراضات ما انتخاب کرد. منطقی نیست که فردی  برای تصدی پست نخست وزیری انتخاب شود که رئیس دفتر رئیس جمهور است و زمانی که وی نخست وزیر شود از استقلال کامل در نظرات خود برخوردار نخواهد بود. نماینده جنبش انصارالله در خلال مذاکرات با نامزدی احمد بن مبارک مخالفت کرد و زمانی که نماینده ما از این نشست خارج شد سفیر آمریکا با رئیس جمهور دیدار و احمد بن مبارک را بر رئیس جمهور تحمیل کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر خواسته انصارالله برای عضویت بیست هزار نفر از نیروهای این گروه در دستگاه های امنیتی و ارتش محقق شود، آیا ممکن است این جنبش در انتخاب نخست وزیر جدید از خود انعطاف بیشتری نشان دهند، گفت: استفاده از حوثی ها در دستگاه های امنیتی و ارتش از تصمیمات کنفرانس گفتگوی ملی یمن است و به شمار این افراد اشاره نشده است. برای این که دولت یمن بتواند سیطره خود را بر همه اراضی این کشور اعمال کند و جنبش انصارالله مناطقی را که تحت کنترل دهد به دولت بازپس دهد باید نیروهای این جنبش وارد نهادهای دولتی شوند که یک حق طبیعی است. در شش جنگی که بر حوثی ها تحمیل شد همه نیروهای انصارالله از نهادهای دولتی اخراج شدند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.