سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص 1000ميليارد تومان براي پرورش ماهي در قفس

رئيس سازمان شيلات ايران از اختصاص يک هزار ميليارد تومان براي پرورش ماهي در قفس از صندوق توسعه ملي و از طريق بانک کشاورزي خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، حسن صالحي گفت:  درخواست مي کنيم پرونده هاي متقاضيان اين بخش سريعتر آماده و ارسال شود چون بستر خوبي براي پرداخت تسهيلات فراهم شده است و استان هرمزگان مي تواند بيشترين سهم را در جذب اين تسهيلات داشته باشد. 

وي با اشاره به اينکه استان هرمزگان در بخش شيلات و کشاورزي مي‌تواند جايگاه ويژه‌اي داشته باشد، افزود: در بودجه 94 و تدوين برنامه ششم توسعه هستيم، بايد جايگاه و اعتبارات ويژه‌اي براي اين استان در اين بخش ديده شود. 

رئيس سازمان شيلات ايران تصريح کرد: تمام شهرهاي مهم دنيا و مناطق آباد ساحلي و در كنار دريا هستند اما در کشور ما اين مسئله برعکس است، درحالي که بايد از ظرفيت‌هاي مختلف اين نعمت خدادادي بهره برده شود. 

صالحي افزود : سواحل نيلگون خليج فارس بايد آبادترين نقاط کشور باشند و اين استان مي تواند بهترين بنادر و مجتمع هاي آبزي پروري را داشته باشد كه در سند توسعه استان بايد به اين موضوع پرداخته شود. 

وي افزود: بايد سهم آبزي پروري در تامين پروتئين را افزايش دهيم چون  سرانه مصرف آبزيان در دنيا بيش از 19 کيلوگرم  و در کشور ما حدود هشت کيلوگرم است.
 
صالحي با اشاره به طرح احياي جزاير و سواحل گفت : در جزاير فارور و قشم تحولات بزرگي دنبال مي شود و همچنين بنياد مستضعفان آمادگي کامل خود را براي سرمايه گذاري و حمايت در زمينه پرورش ماهي در قفس اعلام كرده است. 

رئيس سازمان شيلات ايران با بيان اينكه در توسعه سواحل مکران آبزيان بايد جايگاه اساسي داشته باشد، اضافه كرد: استان هرمزگان با ظرفيت هاي خوب در  توليد ميگو همچنان عقب است و اگر دير بجنبد از استانهاي خوزستان و سيستان و بلوچستان هم عقب خواهد افتاد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ماهی ، پرورش ، تسهیلات ، دریا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.