سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رستمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سند ملی سواد رسانه‌ای تدوین می‌شود / مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی را نمی‌پذیریم

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور جوانان از تدوین سند ملی سواد رسانه‌ای به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

 محمدرضا رستمی مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور جوانان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این که آگاهی و توانمندسازی استفاده از رسانه‌های جدید مانع از هرگونه آسیب در حوزه فضای مجازی می‌شود، گفت: وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی امور جوانان و به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در حال تدوین سند ملی توانمندسازی جوانان در سواد رسانه‌ای تحت عنوان سند ملی سواد رسانه‌ای برای جوانان است.

وی با اشاره به این که متناسب با تکنولوژی، فرهنگ استفاده از آن در جامعه توسعه نیافته است، اظهار کرد: به منظور استفاده مطلوب و مفید و کاربردی از ابزارهای رسانه‌ای و فضای مجازی، لازم است سرمایه‌گذاری در سواد رسانه‌ای مردم و کاربران فضای مجازی شود.
 
رستمی در ادامه تصریح کرد: سند ملی سواد رسانه‌ای تکلیف دستگاه‌های دولتی برای توسعه سواد رسانه‌ای را مشخص می‌کند و ملزومات اجرایی مانند کتاب‌ها و دوره‌های آموزشی طراحی کرده و در اختیار سازمان دولتی مرتبط وآنان قرار می‌دهد.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور جوانان در ادامه با اشاره به این که مسدود کردن و برخوردهای تند با ابزارهای نوین ارتباطی پاسخ نمی‌دهد، تصریح کرد: برخورد با شبکه‌های اجتماعی ویدئوها و ماهواره‌ها و ... در طول تاریخ جمهوری اسلامی هیچ موقع جواب نداده و در مورد شبکه‌های ارتباطی جدید و رسانه‌های جدید هم جواب نخواهد داد چرا که زیرساخت‌های دستیابی به این ابزارها خارج از کنترل است.

رستمی سواد رسانه‌ای را به عنوان یک اولویت در سیاست‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: کار فرهنگی درست و مقابله نرم در قالب فضای مجازی تنها از رهگذر ارتقا سواد رسانه‌ای کاربران فضای مجازی میسر است و برخوردهای سخت پاسخ نخواهد داد.

وی افزود: سواد رسانه‌ای دوره‌های آموزشی دارد که این دوره‌های آموزشی و کتاب‌ها باید در سطح جامعه توزیع شود و حوزه‌های آموزشی آن با حمایت دولت برای تمام مردم، در مدارس و دانشگاه‌ها برگزار شود.

وی با اشاره به زمان اجرای سند ملی سواد رسانه‌ای خاطر نشان کرد: مرحله تحقیق و تدوین این سند زمان‌بر بوده و بعد از تصویب در کمیته تخصصی و فضای مجازی و جوانان و همچنین تصویب در ستاد ملی ساماندهی جوانان به تصویب و ابلاغ ریاست جمهور برسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تدوین ، سند ، شبکه اجتماعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.