سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهکارهايی برای پس انداز بيشتر

اولین قدم برای برنامه ریزی مالی و بودجه بندی درآمد ماهیانه این است که میزان درآمد ماهیانه خود را محاسبه کنید. ممکن است علاوه بر شغل و کار اصلی خود شغل دوم هم داشته باشید پس باید میزان کل درآمد ماهیانه را محاسبه و آن را یادداشت کنید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، درآمد ماهیانه افراد علاوه بر پاسخ گویی به هزینه ها باید به پس انداز هم منجر شود بنابراین مدیریت آن و بودجه بندی که با برنامه ریزی انجام می شود، کمک می کند تا بهتر بتوانیم از درآمد ماهیانه استفاده کنیم. بودجه بندی برای خرید می تواند از هدر رفتن پول و خرید کالاهای غیرضروری جلوگیری کند. برنامه ریزی مالی در زندگی اهمیت زیادی دارد، مخصوصا برنامه ریزی که از روی اصول باشد و باعث شود که کمتر با بحران مالی مواجه شویم.

میزان تقریبی کل درآمدتان را محاسبه کنید

اولین قدم برای برنامه ریزی مالی و بودجه بندی درآمد ماهیانه این است که میزان درآمد ماهیانه خود را محاسبه کنید. ممکن است علاوه بر شغل و کار اصلی خود شغل دوم هم داشته باشید پس باید میزان کل درآمد ماهیانه را محاسبه و آن را یادداشت کنید. با استفاده از یک جدول، می توانید هزینه های مختلف را از هم تفکیک کنید؛ به طور مثال، هزینه های ثابت که باید هر ماه پرداخت شود و هزینه های دیگری که هر چند وقت یک بار برای آن ها پول پرداخت می کنید.

برای هزینه های مربوط به عوارض شهرداری، بیمه خودرو و ... که سالیانه محاسبه می شود همیشه از قبل باید برنامه ریزی کرد تا بودجه کافی برای پرداخت آن ها وجود داشته باشد. در خور ذکر است که قسمت قابل توجهی از هزینه ها هم در زندگی می تواند با صرفه جویی کاهش پیدا کند.

برای خرید برنامه ریزی کنید

اگر خریدهای تان را ماهیانه انجام می دهید، حتما یک بودجه برای آن در نظر بگیرید. خرید کالاهای بزرگ به پس انداز نیاز دارد پس با صرفه جویی می توانید به پس انداز کردن هم کمک کنید تا بتوانید کالاهایی را که قیمت های بالاتری دارند هم تهیه کنید. گاهی اوقات کالاهایی که موردنیاز ما نیست، نه تنها باعث هدر رفتن پول می شود بلکه باعث می شود که نتوانیم هزینه های ضروری را بپردازیم.

عادت های بد پول خرج کردن را حذف کنید

عادت های بد پول خرج کردن را با بودجه بندی برطرف کنید. هزینه های ثابت دیگری مثل اجاره، قسط و بازپرداخت وام ها هزینه های مهمی است که می توان با صرفه جویی در دیگر هزینه ها، پرداخت این مبالغ را آسان تر کرد. /خراسان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.