سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ بر ضرورت پیگیری مصوبات کمیته‌های شورای تحول اداری تاکید کرد

با توجه به پیشرفت حوزه فناوری اطلاعات خیلی از روش‌های سنتی در امر خدمت رسانی به مردم و ارباب رجوع را می‌توان حذف کرد به گونه ای که تمامی امور از طریق روش‌های الکترونیکی و دیجیتالی صورت گیرد.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگارانبه نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در اولین نشست شورای تحول اداری این وزارتخانه با تاکید بر این مطلب گفت:.پیگیری مصوبات کمیته‌های شورای تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی مدیران و کارشناسان مربوطه  به طرح کاهش تصدی‌گری‌های بخش دولتی کمک می کند.
 
وی افزود: با توجه به اهداف دولت الکترونیک و با ارایه خدمات به صورت دیجیتالی به مخاطبان و ارباب رجوع می‌توان  بسیاری از رفت و آمدهای حضوری به وزارتخانه و هزینه‌ها را کاهش داد.
 
جنتی ادامه داد: در حوزه معاونت مطبوعاتی این نروش در ارائه خدمات به مخاطبان اجرا شده است و متقاضیان درخواست مجوز برای انتشار نشریات می‌توانند از طریق پورتال معاونت امور درخواست خود را پیگیری کنند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حوزه صدور موسسات فرهنگی و هنری نیز بر روش دیجیتالی و پیگیری امور از سوی متقاضیان به صورت الکترونیکی تاکید شده  و لازم است در دیگر حوزه‌ها ازجمله صدور پروانه نشر و چاپ کتاب،‌ چاپخانه ها و غیره مراجعات حضوری کاهش یابد.
 
وی با اشاره به قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، گفت: بر اساس آیین‌نامه این قانون که در هیات دولت مطرح است؛ باید اطلاعات مورد نیاز مخاطبان در حوزه‌های مختلف وزارت ارشاد از جمله قوانین نشر،‌شرایط دریافت مجوز موسسات و ... به طور دایم و شفاف در اختیار آنها قرار گیرد.
 
عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: با شفاف سازی و یپگیری امور از طریق روش‌های دیجیتالی و الکترونیکی بسیاری از فساد های اداری که ممکن است به وجود آید؛ کاهش می‌یابد.
 
وی گفت: ضروری است روش‌های فناوری اطلاعات در انجام امور وزارت ارشاد با جدیت بیشتری پیگیری شود زیرا از این طریق بسیاری از مراجعات حضوری کاهش می‌یابد و متقاضیان و مخاطبان وزارت ارشاد از طریق شبکه می‌توانند امور خود را پیگیری کنند.
 
وزیر ارشاد ادامه داد: با واگذاری بسیاری از امور به بخش خصوصی در چارچوب قانون می‌توان به اهداف طرح کوچک سازی دولت نزدیک شد.
 
وی تاکید کرد: ضروری است در شورای تحول اداری تمامی مصوبات از طریق کمیته‌های مربوطه پیگیری شود و کمیته‌ها بر واگذاری تصدی‌گری‌ها به بخش خصوصی توجه بیشتری داشته باشند زیرا همیشه در ایجاد تغییر مقاومت وجود دارد.
 
جنتی افزود: زمانی که دفعات رفت و آمد ارباب رجوع به صورت حضوری در محل وزارتخانه کاهش یابد ، انجام بسیاری از کارها از جمله چاپ کتاب راهنمای مراجعان،‌ نصب بنرهای راهنما و ... ضرورتی ندارد و حذف می‌شود و این در کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی نقش به سزایی دارد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پیشنهادات کارکنان و ارباب رجوع ‌ وزارتخانه در انجام امور گفت: بسیاری از پیشنهاداتی که از سوی کارکنان و ارباب رجوع‌ وزارتخانه که به بهبود و اصلاح امور کمک می‌کند را می‌توان در کمیته بررسی پیشنهادات شورای تحول اداری مطرح کرد و در صورت تصویب با هدف ایجاد انگیزه در کارکنان برای آن پاداشی در نظر گرفت.
 
وی افزود: با بررسی پیشنهادات کارکنان در زمینه‌های مختلف می‌توان افراد صاحب فکر و اندیشه در تمامی حوزه‌ها را شناسایی و از پیشنهادات سازنده آنها در اصلاح و بهبود امور بهره‌مند شد.
 
در ادامه این نشست "علی اصغر کاراندیش مروستی" معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد نیز گفت: در شورای تحول اداری کمیته‌ای با عنوان "بررسی پیشنهادات" متشکل از مدیر کل نوسازی و تحول اداری،‌ مدیر کل دفتر برنامه ریزی و راهبردی،‌یک صاحب نظر در امور فرهنگی و هنری با انتخاب وزیر ارشاد،‌ کارشناس صاحب نظر در نظام پیشنهادات، ‌کارشناس بهبود پیشنهادات و کارشناس متخصص موردی بر حسب حوزه تخصصی تشکیل شده است.
 
وی افزود: در این کمیته تمامی پیشنهادات کارکنان و مراجعین در حوزه‌های مختلف که سازنده باشد و به اصلاح امور و بهبود اوضاع موجود کمک کند؛ بررسی و در صورت لزوم تصویب می‌شود.
 
در این نشست جمعی از معاونین وزیر ارشاد و مدیران و کارشناسان حوزه تحول اداری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند و پیشنهادان خود در حوزه‌های مختلف را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه کردند.


انتهای پیام/
برچسب ها: شورای ، مصوبات ، وزیر ، فرهنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.