سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی عملکرد کبدی‌کاران در اینچون/ 2 نقره‌ به ارزش طلا

تیم ملی کبدی آقایان و بانوان کشورمان در هفدهمین دوره بازی های آسیایی با 2 مدال ارزشمند نقره به ایران بازگشتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران رقابت‌های کبدی از 6 مهر آغاز شد و تا یازدهم مهر ادامه داشت.

بانوان کبدی‌کار کشورمان در این رقابت‌ها خوش درخشیدند و با توجه به عملکرد خوبشان توانستند مدال برنز بازی های آسیایی گوانجو را به مدال نقره تبدیل کنند.

آن‌ها در مرحله‌ گروهی این رقابت‌ها با تیم‌های ژاپن، چین‌تایپه و تایلند به رقابت‌ پرداختند و هر 3 تیم را شکست دادند و به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

بانوان کبدی‌کار کشورمان با عملکرد خوبی که مقابل تایلند داشتند توانستند انتقام شکست خود را از بازی‌های گوانجو بگیرند و این تیم را حذف کنند.

در مرحله نیمه‌نهایی نیز کبدی‌کاران بانوان ایران به مصاف تیم بنگلادش رفتند و با پیروزی مقابل این تیم به فینال رقابت‌های آسیایی اینچئون راه پیدا کردند و به مصاف حریف قدرتمند خود یعنی هندوستان رفتند اما در این دیدار علی رغم بازی خوبی که ارائه دادند نتوانستند تیم هند را شکست دهند و البته با یک پله صعود توانستند مدال نقره را کسب کنند.

تیم ملی کبدی مردان کشورمان نیز نسبت به بازی های گوانجو قوی‌تر ظاهر شدند.

مردان کبدی‌کار کشورمان در مرحله گروهی با تیم‌های مالزی، کره جنوبی و ژاپن به رقابت پرداختند که هر 3 تیم را شکست دادند و به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در این مرحله به مصاف تیم خوب پاکستانی رفت که با پیروزی مقابل این تیم جواز حضور در فینال این رقابت ها را کسب کرد و به مصاف حریف قدرتمند خود تیم هند رفتند که مقابل این تیم بسیار قوی ظاهر شدند و حتی نیمه اول را با اختلاف امتیاز زیادی به سود خود پایان دادند اما در نیمه‌دوم ورق برگشت و تیم ملی کبدی مردان کشورمان در حالی که استحقاق کسب مدال طلا را داشتند با نتیجه نزدیک 27 بر 25 به کار خود پایان داد و همانند بازی‌های گوانجو مدال نقره را کسب کرد.

تیم‌های ملی کبدی آقایان و بانوان ایران عملکرد خوبی در رقابت های آسیایی اینچئون داشتند و مقابل حریفان خوب خود خوش درخشیدند و اگر بخواهیم با دید منطقی به این عملکرد نگاه کنیم در حقیقت آنها با مدال نقره آسیا نایب قهرمانی جهان را نیز کسب کرده‌اند زیرا مقابل بهترین تیم‌های دنیا ظاهر شدند و پشت هند قهرمان کبدی دنیا ایستادند.

گفتنی است تیم ملی کبدی با ترکیب صدیقه جعفری، سحر ایلات، زهرا معصوم‌آبادی، طاهره تیرگر، مرضیه عشقی، فریده ظریف‌دوست، سلیمه عبداله بخش، غزال خلج، مژگان زارع، هنگامه بورقانی و سعیده جعفری با سرمربیگری اعظم مقصودلو در این رقابت‌ها شرکت کردند و تیم ملی کبدی آقایان نیز با ترکیب فرهاد رحیمی، رضا کمالی‌مقدم، غلامعباس کروکی، معراج شیخ، هادی اشتراک، محمد مقصودلو، میثم عباسی، هادی تاجیک، فاضل انزاچالی، ابوالفضل مقصودلو، میثم قجر و سید مهدی موسوی با سرمربیگری غلامرضا مازندرانی در این مسابقات حضور یافتند.

شایان ذکر است پس از پایان رقابت‌های آسیایی اینچئون رضا کمالی‌مقدم کاپیتان تیم ملی کبدی مردان کشورمان خداحافظی خود از تیم ملی را رسما اعلام کرد و دیگر برای تیم ملی بازی نمی کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.