سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کفاش خبر داد:

به کار گیری 5هزار نیروی قرآنی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: موضوعی که در حال حاضر در ستاد ساماندهی تصویب شده به کار گیری 5هزار نیروی انسانی است که از این تعداد 400نفر در تهران هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حمیدرضا کفاش معاون  پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه کشوری دارالقرآن‌ها گفت: قرائت قرآن مقدمه درک و فهم آن است وقتی ما قرآن را به خوبی قرائت کنیم چگونه می‌توانیم درک و فهمی از قرآن داشته باشیم.

وی با اشاره به این که قرائت و انس با قرآن باید در مدرسه مورد توجه قرار گیرد افزود: گاهی اوقات برخی از انسان‌هایی که کمتر تقید دارند از برنامه‌های تکراری در صبحگاه مدارس ممکن است شکایت داشته باشند اما تکرار خوب عامل زندگی است و قرائت قرآن تکرار خوبی است.

معاون  پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که احیای دارالقرآن‌ها در آموزش و پرورش قطعی شده است و این موضوع مورد تأکید وزیر آموزش و پرورش قرار دارد اضافه کرد: موضوعی که در حال حاضر در ستاد ساماندهی تأسیس شده به کار گیری 5هزار نیروی قرآنی است که از این تعداد 400نفر در شهر تهران هستند که این نیروها می‌توانند دارالقرآن‌های تهران را ساماندهی کنند.

کفاش ادامه داد: یک اقدامی وقتی لغو می‌شود احیای مجدد آن زمان می‌برد ممکن است که احیای دارالقرآن‌هانیز زمانی طول کشد اما این موضوع مورد تأکید وزیر آموزش و پرورش است.

وی از وجود 12میلیون و 600دانش آموز و یک میلیون همکار فرهنگی سخن گفت و اظهار داشت:از هر 10نفر دانش آموز یک نفر نیروی پشتیبان در آموزش  و پرورش وجود دارد این درحالی است که در کشور سوئیس هر 16دانش آموز یک نیروی پشتیبان دارد.

معاون  پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: ساماندهی نیروی انسانی مصادف با چند اتفاق بوده است که یکی از آ‌ن‌ها احیای دارالقرآن‌ها است اما این موضوع قابل رفع است و آموزش و پرورش باید نیروی انسانی خود را در بخش‌های اولویت دار ساماندهی کند.

وی با بیان این که در مراکز دارالقرآن‌ها باید به کیفیت پرداخت افزود: وزیر آموزش و پرورش به این نکته تأکید داشتند که مراکز دارالقرآن‌ها و پژوهش‌سراها را نباید از برکت مشارکت و حضور گسترده مردم گرفت.

وی ادامه داد: مشارکت فقط پولی نیست بلکه ممکن است افرادی باشند که در عرصه‌های مختلف مانند مربی قرآنی، راوی قرآن و...بتوانند کمک و یاری کنند.همچنین استفاده از دانش آموزان برای ترویج فرهنگ قرآنی در این مراکز نیز باید مرسوم شود و آموزش‌ها دراین مراکز باید مدون باشد.

کفاش در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه دارالقرآن‌ها باید یک انقلاب ایجاد شود و در این عرصه کمیت را رها کرده و به کیفیت پرداخته شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: قرآن ، نیرو ، تهران ، فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۳
خوبه ولی این همه نیروی مازاد داریم تو اوزش و پرورش