سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل بیمه آسیا

شرکت های بیمه ای باید از پرداخت مالیات معاف باشند

مدیر عامل بیمه آسیا درخصوص دریافت مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه گفت:در همه جای دنیا از شرکت های بیمه ای ،بانکی و بورسی مالیات دریافت نمی شود و این شرکت ها از دریافت مالیات معاف هستند

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ابراهیم کاردگر در نشست خبری امروز با اشاره به توانمندی پرسنل و شبکه فروش شرکت بیمه آسیا اظهار داشت: در یکسال گذشته توانسته‌ایم با کمک این افراد موفقیت‌های خوبی به دست آوریم.
 
مدیر عامل شرکت بیمه آسیا تصریح کرد: مطالعاتی در مورد عملکرد 10 سال گذشته شرکت انجام شد و از مدیران شرکت‌ خواستیم که بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های مربوط به هر بخش را بازبینی کنند.
 
وی با اشاره به این که نحوه صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت در دوره اخیر روان‌تر شده است، گفت:‌ همچنین تلاش کرده‌ایم که اختیارات بیشتری به مدیران شعب استانی داده شود و به عبارت دیگر تمرکز‌زدایی در حوزه مدیریت انجام شد.
 
کاردگر با بیان این مطلب که پرتفوی بیمه آسیا از 9.2 درصد در شش ماهه سال گذشته به حدود 10 درصد در سال جاری رسیده است گفت: خوشبختانه کارگروهی برای بستن حساب‌ها در سال گذشته تشکیل شد تا مسائل مالی شرکت را ساماندهی کند و ما از اسفند 92 برنامه‌ریزی برای مجمع سالیانه را انجام دادیم.
 
وی هدف‌گذاری شرکت بیمه آسیا برای سال 93 را رسیدن به سهم حداقل 12 درصدی از بازار بیمه کشور عنوان کرد و افزود: تمامی برنامه و بودجه شرکت را متناسب با این هدف تنظیم کردیم.
 
وی با اشاره به پرداخت حجم بالایی از خسارت‌های بیمه‌گذاران در پایان سال گذشته گفت: نسبت خسارت بیمه آسیا در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشته و از 53 به 43 درصد رسیده که این نشات گرفته از پرداخت خسارات معوق است.
 
به گفته وی، در سال گذشته مجموعاً 728 میلیارد تومان خسارت در رشته شخص ثالث پرداخت شده است.
 
تشریح عملکرد شش ماهه 93
 
کاردگر تصریح کرد: در نیمه اول امسال حق بیمه تولیدی شرکت 44 درصد و تعداد بیمه‌نامه‌ها 12.5 درصد و نرخ خسارات پرداختی 16 درصد افزایش پیدا کرده است.
 
وی اضافه کرد:‌همچنین 432.5 میلیارد تومان خسارت در شش ماهه امسال پرداخت کرده‌ایم که بیشترین سهم معادل 45 درصد مربوط به رشته شخص ثالث و کمترین سهم رشته مهندسی با 0.7 درصد بوده است.
 
کاردگر با اشاره به سهم بالای شبکه فروش در مورد حق بیمه این شرکت گفت: 88 درصد تولید حق بیمه توسط نمایندگان و شبکه فروش و 12 درصد از طریق شعب انجام شده است.
 
مدیر عامل بیمه آسیا شعار اصلی امسال این مجموعه را حسابرسی و کنترل داخلی عنوان کرد و گفت: ‌تاکید داریم که کنترل و نظارت درون مجموعه به صورت دقیق و صحیح انجام شود.
 
وی در پاسخ به سوالی در مورد دلیل کم بودن سهم بیمه‌های زندگی در پرتفوی این شرکت گفت: متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی جذابیت برای خرید بیمه عمر وجود ندارد اما با این وجود رشد فروش در بیمه‌های عمر داشته‌ایم و کارگروهی تحت همین عنوان با کمک نمایندگان فعال تشکیل دادیم تا توسط این افراد اصول فروش بیمه عمر آموزش داده شود.
 
وی تصریح کرد: باید در کشور برنامه‌ای برای فروش بیمه عمر به عنوان تامین کننده اقتصاد داشته باشیم و به عبارت دیگر باید بیمه‌های زندگی به اقتصاد کلان وصل شود تا جایگاه خود را در تامین مالی اقتصاد پیدا کند در آن صورت بیمه‌های غیر زندگی هم گسترش پیدا خواهد کرد.
 
کاردگر در پاسخ به سوالی دیگر درباره چگونگی فعالیت این شرکت در حوزه بیمه‌های اتکایی گفت: بیمه مرکزی هر سال سقف فعالیت اتکایی هر یک از شرکت های بیمه را با توجه به سرمایه و توانگری مالی تعیین می‌کند و شرکت ما هم در حوزه اتکایی اعم از واگذاری و وصولی فعالیت مناسبی دارد.
 
وی اضافه کرد:‌ همچنین برای دور زدن تحریم‌ها گروهی متشکل از شرکت‌های بزرگ بیمه‌ای کشور تشکیل شده که در آن گروه هم جزء شرکت‌های فعال هستیم.
 
مدیر عامل بیمه آسیا در خصوص فروش سهم دولتی این شرکت گفت: بر اساس بسته خروج از رکود دولت تمایل دارد که سهمش را بفروشد و هم اکنون مشتری خارجی و مشتری‌های داخلی آماده‌ای برای خرید سهم 20 درصدی دولتی بیمه آسیا وجود دارد.


انتهای پیام/
برچسب ها: بیمه ، آسیا ، بیمه گذاران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.