سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تندگویان: از رأی قوه قضائیه در خصوص قلع و قمع درختان گلایه مندیم/ جایگزینی 100هکتار فضای سبز با حفظ یک هکتار قابل مقایسه نیست

عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در خصوص فضای سبز و حفظ درختان از رأی قوه قضائیه گلایه داریم و از رئیس قوه قضائیه می‌خواهیم درخواست ما را بررسی کنند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه علنی امروز شورای شهر محمد مهدی تندگویان عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورا افزود: در موضوعات فضای سبز و حفظ درختان از قوه قضائیه گلایه دارم، افزود: وقتی رای ما در قوه قضائیه به هر نحوی شکسته می شود و قاضی با هر مبنا و دلیلی به قلع درختان رأی می‌دهد این جای گله دارد و از رئیس قوه قضائیه درخواست بررسی دارم تا چنین موضوعات صورت نپذیرد.

وی با اشاره به اینکه در شورای قبلی مصوبه‌ای در خصوص الزام شهرداری تهران به در اختیار قرار دادن تمامی پایگاه‌های بحران مناطق 22 گانه به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران ارائه شد، اظهار داشت: متاسفانه ستادهای بحران شهری هم اکنون بلاتکلیفند چرا که خیابانها به ورزشگاه‌ها بانوان تبدیل شده است.

عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای شهر با بیان اینکه بنده مخالف این موضوع نیستم،‌ افزود: اما باید در نظر داشت که حوادث غیر مترقبه و زلزله منتظر این نمی‌مانند که ما در مدت کوتاهی در زمان وقوع حوادث ستاد بحران را تشکیل دهیم.

تندگویان با اشاره به اینکه بنابر این مصوبه شهرداری تهران موظف به مشخص نمودن تعیین تکلیف ستادها شده، تصریح کرد: اما شهرداری پس از گذشته نه سال اظهار داشته که در یک سوله این کار را به صورت پایلوت انجام می‌دهیم.

وی خاطر نشان کرد: خواهش من از مسئولان این است که پاسخ‌هایی را که به شورا می‌فرستند یکبار بخوانند چرا که ساماندهی این کار مطابق پاسخهای آنان باید یکسال گذشته عملی شده است.

*سرخو: اگر اختیارات شوراها به زمان قاجار بازگردد بیشتر از زمان فعلی خواهد بود


 محسن سرخو یکی دیگر از اعضای شورای شهر در خصوص لایحۀ اخیر دولت مبنی بر انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم افزود: اگر اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا به زمان تشکیل شوراها در زمان قاجار بازگردد بیانگر آن است که اختیارات آنان بیشتر از وضعیت فعلی است و پیشنهاد من این است که به هیچ عنوان نگران رأی مردم در انتخاب شهردار نباشیم چرا که اگر شهردار رأی مستقیم مردم را داشته باشد در صورت ورود هر حادثه‌ای برای شهروندان به گونه‌ای دیگر اقدام خواهد کرد.

*جایگزینی 100هکتار فضای سبز با حفظ یک هکتار قابل مقایسه نیست


عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای شهر گفت: هر چند اقدامات موثری در شهرداری صورت می‌پذیرد اما باید در نظر داشت که جایگزینی 100هکتار فضای سبز با حفظ یک هکتار قابل مقایسه نیست.


به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه امروز شورا محمد مهدی تندگویان عضو کمسیون نظارت حقوقی شورای شهر پس از ارائه گزارش شهردار منطقه یک در خصوص نحوه تشخیص و اعمال ضوابط باغات در املاک واقع در آن منطقه با بیان اینکه جایگزینی 100 هکتار فضای سبز با ایجاد یک هکتار فضای سبز در منطقه یک قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: البته باید توجه کرد که اقدامات آقای یزدانی به عنوان شهردار منطقه یک در خصوص حفظ و صیانت از باغات و درختان جای تشکر دارد.

*پلاک گذاری باغات منطقه یک مانع از قلع و قمع درختان خواهد شد

وی با اشاره به اینکه پلاک‌گذاری درختان در خیابان ولی عصر انجام شده و بهتر است این موضوع در خصوص باغات این منطقه نیز صورت پذیرد، افزود: به نظر من پلاک‌گذاری باغات امکان شناسایی تمامی باغات را ایجاد کرده و سبب حل بخش عظیمی از مشکلات مسکن در خصوص قلع و قمع درختان خواهد شد.

عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای شهر با اشاره به اینکه  نصب پلاک در درب منازلی که باغ است مانع از قطع درختان در آینده می شود، افزود: در واقع این یک اقدام پیشگیرانه بوده و پلاک ‌گذاری باغات منطقه یک به عنوان یک منطقه پایلوت بهتر است در دستور کار کمیسیون معماری و شهرسازی قرار گیرد.

تندگویان موضوع دیگر را تعیین سقف در خصوص ساخت و سازها درا ین منطقه عنوان نمود و اظهار داشت: متاسفانه با سهولت‌هایی که در ساخت و سازها شده شاهد ساخت و سازهای بی رویه در این منطقه هستیم و هر چند شهردار منطقه در خصوص این ساخت و سازها در منطقه ولنجک توضیحاتی ارائه نمودند اما باید در نظر داشت که این توضیحات کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه وقتی به اعضای شورای شهر نامه‌ای ارسال می شود اعضا باید توجه داشته باشند که در شورا کمیسیونهای تخصصی جهت طرح  مسائل وجود دارد و توجه به این موضوع سبب عدم طرح موضوعاتی این چنینی در صحن و رسیدگی به آن قبل در کمیسیون مربوطه خواهد شد.

عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای شهر با عنوان اینکه در صورتی که این موضوع در کمیسیون شهرسازی و معماری مطرح شد اصلا به صحن نمی رسید، خاطر نشان کرد: این که یک نامه به امضا 200 نفر در صحن می‌آید اصلاً کار مناسبی نیست اگر تشخیص تخلفی نیز وجود داشته باشد می‌ایسیتم و قاطعانه برخورد می کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مناطق ، بانوان ، بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.