سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با اقدامات موثر مدیریت شهری در حوزه گردشگری؛

برای نخستین بار تهران مقصد گردشگران حرفه ای اروپایی شد

قائم مقام سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به حضور 83 گردشگر اروپایی حرفه ای و تاثیرگذار در صنعت گردشگری در پایتخت گفت: برای نخستین بار تهران به عنوان مقصد گردشگری مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌حمید رضا بتو با اشاره به حضور مدیران شهری و مراکز گردشگری همچون مسدولان برج میلاد تهران در استقبال از این گروه گردشگری در راه آهن تهران اظهارکرد: این گروه پنج مقصد گردشگری در منطقه از جمله استامبول و تهران را به عنوان یک قطب گردشگری انتخاب کرده بودند که با ارزیابی از وضعیت این شهرها برای قرار دادن آنها در رتبه های بالای سفرهای مردم اروپا اطلاعاتی بدست آوردند. بی شک این مهم منجر به گسترش این صنعت در پایتخت کشور می شود. به طوری که می توان گفت برای نخستین بار تهران در کنار سایر شهرهای تاریخی ایران همانند شهرهای شیراز و اصفهان در برنامه گردشگران قرار گرفته تا به عنوان یک مقصد گردشگری در برنامه های تورهای گردشگری گنجانده شود.

بتو با اشاره به ظرفیت های گردشگری پایتخت اظهار کرد: در این برنامه تلاش شد تا اقدامات مجموعه مدیریت شهری در حفظ حوزه های تاریخی شهر تهران نشان داده شود. از سوی دیگر مدیران و افراد تاثیرگذار در صنعت گردشگری اروپا با امکانات عمرانی و رفاهی شهر تهران آشنا شدند، به طوری که در این دیدار بازدید از اتوبان ها و پل های ساخته شده در تهران در کنار فضاهای گردشگری شهری مورد توجه قرار گرفت .

وی با اشاره به توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در شهر خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‎های شهرداری تهران در حوزه گردشگری مانند باغ‌موزه‎ها،موزه‎ها،بوستان‌ها  با هدف گسترش توریسم شهری پایتخت بهره بیشتری گرفت و مدیریت شهری در تلاش است تا با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران این هدف محقق شود.

قائم مقام سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ارائه ظرفیت های گردشگری و برپایی جشنواره ها و فستیوال های فصلی در برج میلاد تهران به عنوان یادمان ملی ایرانیان را یکی از نکات مورد توجه گردشگران خارجی عنوان کرد و افزود: نتایج این بازدید حاکی از آن است که در آینده تهران نه به عنوان مقصد ورود به کشور بلکه به عنوان یکی از مقاصد گردشگری لحاظ می شود و این بدان معنا است که در آینده شهر تهران به عنوان ام القرای جهان اسلام بیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد.




انتهای پیام /
برچسب ها: گردشگری ، مدیریت ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسن
۱۳:۲۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
بسلامتی