سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انصاری:

نظر چمران در خصوص انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم شخصی است/ فراموش نکنیم شورای دوم سکوی پرش احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری شد

عضو کمیسیون نظارت حقوقی شهر تهران گفت: من مخالف نظر چمران در خصوص لایحه دولت مبنی بر انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم هستم، مخالفت ایشان شخصی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه امروز جلسه شورای شهر غلامرضا انصاری با اشاره به اینکه طرح انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم به نوعی به معنای انحلال محترمانه شورا است، افزود: اگر مستقیماً بگویند کارتان را منحل کنید محترمانه‌تراست.

وی با بیان اینکه هر جا که کاری به مردم سپرده می‌شود و زمینه مداخله بیشتر مردم فراهم می‌گردد به معنای برنامه‌ریزی‌های بیشتر برای نظام بوده است، افزود:‌هرجا تنگ نظری بو جود آمده تبعات ناگواری را برای مردم به دنبال داشته ضمن اینکه باید در نظر داشت این طرح نمایندگان مجلس قانونی نیست و صرفا یک مداخله است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه مطابق اصل 44 قانون اساسی در تمامی کارهایی که می شود به غیر دولت واگذار نمود نباید زمینه ورود دولت فراهم شود، تصریح کرد: ورود وزارت کشور به این امر نه تنها وضع را بدتر نموده و تبعات ناخوشایندی را درآینده به دنبال خواهد داشت بلکه در واقع تداخل در اموری است که نیاز به ورود آن  نیست.

انصاری با اشاره به اینکه من مخالف نظر چمران در خصوص مسائل مطرح شده در رابطه با طرح دولت هستم ، افزود: مخالفت ایشان شخصی است و انتخاب شهردار توسط مردم از نقاط بارز و قوی این طرح است که می‌تواند زمینه برون سپاری و اقتدار شوراها را بیشتر نماید.
وی با بیان اینکه انتخاب مستقیم شهرداران توسط مردم زمینه حضور نیروهای توانمندتر و فعالتر را فراهم خواهد ساخت، افزود: در صورتی که برنامه ارائه شده توسط شهرداران موافق خواست اعضای شورا نباشد شهردار می‌تواند برنامۀ دیگری را به شورا ارائه دهد و همراستایی میان شورا و شهرداری را فراهم خواهد ساخت.

این عضو شورای شهر با عنوان اینکه امروز هیچ نظارتی برای معاونین شهردار و شهرداران مناطق وجود ندارد، اظهار داشت: با انتخاب شهردار با تأیید شورا به نوعی می‌توان دغدغه استیضاح شهردار را نیز با تعیین سرپرست در لایحه حل کنیم.

وی در ادامه افزود: فراموش نکنیم که شورای دوم احمدی نژاد را به عنوان شهردار انتخاب کردو سکوی پرشی برای ریاست جمهوری وی شد.
این عضو شورای شهر در پایان خاطرنشان کرد:تذکر آخر در خصوص پاسخ خدمات شهری شهرداری تهران در رابطه با وضعیت میدان میوه و تره بار فرمانیه بوده که قانع کننده نیست و باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، مردم ، تداخل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.