سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کریمی قدوسی در طرح سوال از وزیر اطلاعات:

فتنه قصد کودتای دیگری زیر پوشش شعار اعتدال دارد/ در دولت یازدهم جای اهل حق و باطل عوض شده است

نماینده مردم مشهد با تاکید بر اینکه در دولت یازدهم جای اهل حق و باطل عوض شده است، گفت: متاسفانه علیه جریان حق گزارش‌نویسی می‌شود و به نفع جریان فتنه مدیحه‌سرایی می‌شود؛ اهل فتنه در مصادر حکومتی دینی به کار گرفته می‌شوند و این علامت واضحی است که فتنه قصد کودتای دیگری زیر پوشش شعار اعتدال را دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۵ مهرماه) در طرح سوال خود از وزیر اطلاعات، ضمن تبریک سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات، گفت: وزارت اطلاعات یعنی چتر امنیتی جمهوری اسلامی، خدمات راهبردی ۳۰ سال گذشته این وزارت در راس توجهات این انقلاب واقع شده است.

وی افزود: مصادیق این خدمات متلاشی کردن جریان نفاق، متلاشی کردن احزاب نفاق مثل حزب توده، کمونیست، دموکرات، متلاشی کردن شبکه‌های جاسوسی نظام سلطه، متلاشی کردن شبکه‌های ترور و تروریست‌ها از جمله شبکه ترور رژیم صهیونیستی در شهادت دانشمندان هسته‌ای، متلاشی کردن شبکه فتنه بزرگ، فتنه ۸۸ مهار بحران‌های تهدیدی توسط دشمنان، متلاشی کردن شبکه‌های بزرگ قاچاق ارز و کالا، دستگیری غرورآفرین تروریست بزرگ (جندالله شیطان) و اشراف بر همه سرویس‌های اطلاعاتی دشمن در منطقه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: امروز کشور ما که در حالی ک دورتا دور آن را آتش فتنه قرار گفته است، همچون حضرت ابراهیم در آتش در امن و امنیت بسر می‌برد که این مرهون الطاف الهی است و خدمات سربازان گمنام در نظام دفاعی کشور است.
کریمی قدوسی تاکید کرد: جریان نفاق و جریان فتنه و سرویس‌ها همیشه تلاش کرده‌اند این چتر امنیتی را جمع کنند، در دوران فتنه و اصلاحات هجوم ناجوانمردانه به وزارت اطلاعات و طراحی توطئه شوم قتل‌های زنجیره‌ای برای شکستن این چتر امنیتی بود، امروز سوال نمایندگان در همین راستا برای حفظ دستاوردهای این وزارت سرنوشت ساز در حال بحث و بررسی در مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: امام (ره) فرمودند هرکس از ما مقابل این انقلاب بایستد، نابود می‌شود، درود خدا بر امیرالمومنین (ع)‌‌ همان امام امامی که فرمود؛ چشم فتنه را من درآوردم. مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ برخی در این فتنه و در این جنجال وارد شدند، نفهمیدند این‌‌ همان فتنه است که امیرالمومنین (ع) فرموده، خرد و نابود می‌کند کسانی که زیر دست و پای فتنه قرار بگیرند، آن‌ها نفهمیدند که این فتنه است.

کریمی قدوسی گفت: انقلابی که نتواند در دوران فتنه، در دوران کودتاهای گوناگون سیاسی و امثال این‌ها از خود دفاع کند زنده نیست. این انقلاب زنده است، لذا از خودش دفاع می‌کند، غالب و پیروز می‌شود. برو برگرد نیز ندارد، کما اینکه در سال۸۸ دیدیم این کار اتفاق افتاد. باز فرمودند؛ دشمن حداقل از ۱۵ سال پیش برای فتنه ۸۸ برنامه ریزی کرده بود، فرمودند؛ افرادی که رای اکثریت نظام مردم را قبل ندارند، صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست داده‌اند.

نماینده مردم مشهد و کلات گفت: در همین دیدار هیئت دولت که آقای علوی هم حضور داشته، مقام معظم رهبری فرمودند؛ باید حتما خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شود، مسئله فتنه و فتنه گران از مسائل مهم و خطوط قرمز است که وزرا باید همانگونه که در جلسه رای اعتماد خود بر فاصله گذاری به آن تاکید کرده‌اند، همچنان به آن پایبند باشند.

این نماینده مجلس نهم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند؛ یک جریان غرب گرا می‌خواهد امور کشور را در دست بگیرد، باید مقابل این جریان ایستاد، ایستادن صحیح، منطقی و عقلانی است. مصداق این جریان غرب گرا فتنه و سران شورشی فتنه است، فتنه از وحدت جریان ثروت‌ها و قدرت‌های نامشروع در داخل و دشمنان خارجی با هدف به زانودرآوردن نظام اسلامی شکل گرفت.  
 
وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار امسال خود با نمایندگان مجلس فرمودند که این انقلاب با مبارزه بدست آمد و با مبارزه حفظ شد و همچنین با مبارزه حفظ خواهد شد، نمایندگان مجلس سربازان این میدان هستند، اما‌ آقای علوی در دولت یازدهم جای اهل حق و باطل عوض شده، بر علیه جریان حق گزارش نویسی می‌شود که شما فرمودید در رای اعتماد که گزارش نویسی نمی‌کنیم، چرا به نفع این جریان فتنه مدیحه سرایی می‌شود، اهل فتنه در مسائل حکومتی بکار گرفته می‌شوند، این علامت واضحی است که فتنه قصد کودتای دیگری زیرپوشش شعار اعتدال را دارند، حالا یک کاری صورت گرفت، از آن بگذریم، هی می‌خواهیم مسئله را کش دهیم و بادش کنید. این نظرات یکی از دولتمردان موجود است.  
 
کریمی قدوسی اظهار داشت: اگر همچنان بعضی‌ها اصرار کنند که از لفظ فتنه در این رابطه استفاده کنند، بنده هم مجبور می‌شوم خیلی از مسائل را که صلاح نمی‌دانم در این مقطع بازگو کنم، ابراز تاسف می‌کنم از برکناری وزیر انقلابی علوم که امروز مطرح شده، مجلس هشتم و مجلس نهم با همه ظرفیت خود مقابل فتنه ایستاد. مجلس هشتم نمایندگان کفن پوشیدند، در مقابل فتنه راهپیمایی کردند، شعار مرگ بر سران فتنه در همین مجلس بلند شد، مجلس نهم هم در رای اعتماد به کابینه یازدهم با همه ظرفیت مقابل فتنه ایستاد و به وزرایی که در فتنه سهیم و همراه بودند رای نداد.

کریمی قدوسی در پاسخ به وزیر اطلاعات


جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات بعد از اظهارات وزیر اطلاعات در صحن علنی مجلس گفت: آقای وزیر دو مرتبه فرمودند که سوال در دستور و ابلاغ نیست و این نامه را هیئت رئیسه مجلس برای وزیر اطلاعات فرستاده است و بر مبنای این نامه وی به صحن علنی مجلس تشریف آورده است.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در بند 3 این نامه این طور آمده است که چرا وزارت اطلاعات اقدامات موثری برای جلوگیری از فعالیت افراد فعال در فتنه 88 در مشاغل مهم و حساس به عمل نمی‌آورد لذا این کاملا در دستور است.  
 
وی خطاب به علوی اظهار داشت: تناظر من غیرحق در نظام اسلامی یعنی آنکه عقب‌نشینی و تسلیم باطل شدن که این ضربه مهلک به انقلاب اسلامی مردم است و چرا حق مسلم را که همان ایستادگی در مقابل فتنه مسلم که مظهر باطل بود و نظام ایمانی را متهم به تقلب کرد و هشت ماه امت ام‌القرای مسلمین را به آتش کشیدند و خون‌ ها بر زمین ریختند و با دشمنان نظام نشستند و جلب حمایت کردند و خسارت‌ها را وارد کرده‌اند چرا اکنون کوتاه آمده‌اید و با انتصاب گسترده افراد عناصر فریب خورده عملا از آنها حمایت می‌کنید.  
 
کریمی قدوسی خطاب به وزیر اطلاعات بیان داشت: شما با قبول شروطی در این جایگاه قرار گرفته‌اید و براساس آن  شروط تعیین شده و مجلس به شما رأی اعتماد داده است جنابعالی و اکثر اعضا همیشه می‌گویید رهبر، ولایت مورد حمایت و اطاعت ما است و نباید از خط قرمز فتنه عبور کنید و چرا عملا به این مسائل عمل نمی‌کنید.  
 
وی در ادامه افزود: شاکله وزارت اطلاعات که قریب به اتفاق افراد فداکار، ایثارگر و رزمنده هستم و همان‌هایی هستند که در اوایل انقلاب سپاه پاسداران واحد اطلاعات را بوجود آوردند و شاکله حزب توده را در هم شکستند امروز برای حفظ نظام نیز جان خود را در معرض خطر قرار داده‌اند و امروز از انتصابات شما ناراحت هستند.  
 
نماینده کلات و مشهد گفت: اکثر نمایندگان مجلس فریادشان بلند است و از صبح تاکنون نامه‌های بسیار زیادی را آورده‌اند که در مورد استفاده از عناصر فتنه و ضدانقلاب در دانشگاه‌هاست.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: نمایندگان فریادشان بلند است از انتصابات فرمانداران و مدیرانی که در فتنه فعال بودند و محکوم شدن به زندان و حال برگشته‌اند در این صدارت‌ها فعالیت می‌کردند، استانداران شما بعضا به صف می‌ایستند تا به دست بوسی سران فتنه بروند و چرا وزرای شما به دیدار کسانی می‌روند که امروز ممنوع‌الدعوت هستند در مراسم تحلیف و تحفیض دعوت نمی‌شوند.
 
نماینده کلات و مشهد اظهار داشتَ: در مورد عملکرد فتنه در دو سال گذشته صدارت خود در وزارت اطلاعات گزارش بدهید که با چند نفر برخورد کرده‌اید و چند نفر را احضار کرده‌اید به چند نفر تذکر داده‌اید آیا تاکنون برخوردی با فتنه‌گران و مهار آنها در دستور کار وزارت قرار داده‌اید.  
 
کریمی قدوسی افزود: تا جایی که ما مطلع هستیم این مأموریت را کمرنگ کرده‌اید و وزارت اطلاعات دو وظیفه قانونی و مهم را برعهده دارد که با آنها می‌تواند در مقابل فتنه و انتصابات غیرقانونی را بگیرد زیرا وزارت اطلاعات مقتدر است و براساس قانون و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی وظیفه هدایت و مدیریت وزارتخانه‌ها و ادارات را از انتصاب غیرقانونی جلوگیری کنند.  
 
وی  گفت: تشکیلات داخل وزارت اطلاعات و ادارات کل مربوطه موظف است بر این مسائل نظارت کند و نگذارد که افراد منتصب به فتنه بر رأس کارها منصوب شوند پس چرا وزارت اطلاعات از این همه ظرفیت خود استفاده نمی‌کند.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در این دوسال گذشته که شما در رأس وزارت اطلاعات قرار گرفته‌اید نه تنها با فتنه مقابله نکرده‌اید، بلکه آن دسته از کارکنان و سربازان گمنام امام زمان(عج)  که در فتنه  اقدامات موثری را انجام داده‌اند را حذف کردید و فقط در 2 وزارتخانه مهم و زمینه‌ساز علوم و آموزش و پرورش موج گسترده ورود عناصر فتنه صورت گرفته است و حتی لیستش نیز موجود است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه صدر و ذیل وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش مملو از عناصر افراطی فتنه است گفت: چرا در مقابل این اتفاقات فریاد نمی‌زنید و چرا از حق دفاع نمی‌کنید دولت باید از خودش حمایت کند و سپس وظایف دیگران است.  
 
قدوسی اضافه کرد: فقط در این 2 وزارتخانه این انتصابات صورت گرفته و خود میلی منفرد در استیضاح وزیر علوم مطرح شد و همچنین از سوی شما دستگیر شد اما شما ادامه خدمت وی را تأیید کردید.  
 
وی با مورد خطاب دادن وزیر اطلاعات گفت: چرا با انتصاب مجدد نجفی به سرپرستی وزارتخانه علوم مخالفت نکردید نجفی به علت نقشی که در فتنه داشت یک بار در مجلس رأی اعتماد نگرفته است چرا از ظرفیت وزارت علوم استفاده نمی‌کنید.
 
کریمی قدوسی ادامه داد: شما چرا به بیانیه‌هایی که درباره مسئله منسوخ شدن برخی فرمانداران، استاندارن و بخشداران که سابقا در فتنه بودند سریعا با این اقدامات مقابله نکردید و اقداماتی که تا الان انجام دادید برخلاف نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی افزود: حتی به مصوبات قانونی برای مقابله با سران فتنه که وضع شده عمل نکرده‌اید شما گزارشی تهیه می‌کنید و رزمندگان و مدافعان بی‌ادعایی که در تمام مراحل انقلاب برای دفاع از ارزش‌های آن سینه سپر کرده‌اند را زیر سوال می‌بریم و برای رئیس جمهور تشویش اذهان خاطر بوجود می‌آوریم و در مقابل موج گسترده بکارگیری عناصر فتنه و احیای هسته‌های فتنه و جاسوسی سکوت می‌کنید و به رئیس جمهور گزارشی نمی‌دهید.
 
کریم قدوسی با اشاره به گزارش مطرح شده در اصل 90 گفت: مباحثی در این راستا از صفحه 700 به بعد به اصل 90 در مجلس هشتم ارائه شد و امروز یک سندی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است و می‌نویسد بنابر مجموعه تحلیل‌ها و اطلاعات بازیگر بزرگ در فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم متعلق به هاشمی رفسنجانی است.  
 
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری درباره 4تن از سران فتنه گفت این افراد را دشمن هول داد و به وسط میدان آورد و باید این افراد راه خودشان را از دشمن جدا می‌کردند اما نکردند و توبه نیز نمی‌کنند.
 
کریم قدوسی با تأکید بر اینکه خاتمی از عناصر کلیدی فتنه است گفت: باقی به انقلاب است و در مراسم‌های مختلف دعوت نمی‌شود و همچنین اجازه عیادت نیز ندارد و در دیدار با فرزندان شهید مجلس نهم می‌گوید اگر امام بود با فتنه‌گران برخورد قاطع می‌کرد ولی به دلیل رأفت این گونه عمل شد.  
 
وی افزود: اگر فتنه‌گران محاکمه شوند حکمی صادر خواهد شد که شما تحمل شنیدن آن را نخواهید داشت و بنده بارها تأکید کرده‌ام که با بصیرت می‌توان این‌ها را فهمید.
 
این نماینده مجلس با اشاره به نامه اخیری که وزیر اطلاعات برای رئیس قوه قضاییه نوشته است گفت: شما در این نامه از دو نفر از افراد موثر در فتنه که در زندان بودند و همچنین در رأس اتاق فکر فتنه بودن برای ممنوع‌الخروجی‌شان درخواست دادید و گزارش رفع اتهام کردید که یکی از این فتنه‌گران در حال حاضر در انگلیس است چرا این کارها باید صورت بگیرد درمورد موضوع حزب مشارکت صحبتتان صحیح است.  
 وی افزود: نه تنها وزیر اطلاعات بلکه پرسنل معمولی وزارت اطلاعات اجازه دارند که با هر کسی با تدبیر خودشان نشست و برخواست داشته باشند.
 
کریم قدوسی تأکید کرد: وزیر کشاورزی شما را به یک مکانی دعوت می‌کند و این گزارشی است که از سوی معاونین شما در حضور ابوترابی به ما داده شده است و می‌روید و می‌بینید که سران حزب منحله و مشارکت در آنجا هستند و آنها به شما می‌گویند که چرا ما را رفع حصر نمی‌کنید.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با ابزار تأسف از این اتفاقات گفت: آیا این گونه رفتن در شأن وزارت اطلاعات است؟! وزیر اطلاعات باید زنگ بزند و طرف مورد بحث در وزارتخانه اطلاعات حضور داشته باشند.  
 
کریمی قدوسی ضمن تشکر از انصاری که با حضور در خبرگزاری فارس اخیرا فتنه را محکوم کرد گفت: وی کارهای ضد امنیتی فتنه و ایادی ضد انقلاب مجمع روحانیون را محکوم کرد و درخواست دارم که مسئولان ذی‌ربط مانند انصاری عمل کنند اما نه در پستوها بلکه در تریبون‌ها، راهپیمایی‌ها راه خود را با دشمن جدا کنند و خسارت وارده را قبول کنند.  
 
وی افزود: باید آماده مجازات نسبت به اتفاقاتی که افتاده باشید شما چرا یک متهمی که در نهان پناه می‌گیرد و مورد تعقیب شما و دستگاه قضایی نیست در حصار امن قرار می‌گیرد؟و دست رسیدن به ضابطین قضایی از آنها کوتاه می‌شود.
 
وی تأکید کرد: نقد ما برای حمایت از دولت است 36 سال ملت ما سینه سپر کردند که کسی دولت را تضعیف نکند ما دنبال حفظ دولت هستیم از خطوط قرمز عبور نکنید چرا که دیدید که تا الان چه هزینه سنگینی را پرداخت کرده‌اید.  
 
کریمی قدوسی تصریح کرد: ما برای اینکه وزارت اطلاعات تحت فشار قرار نگیرد و همچنین علوی نیز حذف نشود برای عدم رأی‌گیری اعلام رضایت می‌کنم.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.