سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صحن علنی صورت گرفت؛‌

اعتراض رسایی به ادغام سوالاتش از وزیر اطلاعات/ لاریجانی: تجمیع سؤالات با محتوای نزدیک خلاف آئین‌نامه نیست

عضو کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به ماده ۲۰۹ آئین نامه داخلی مجلس گفت: هیئت رئیسه می‌تواند کلیه سوالات یک نماینده از یک وزیر را که آماده طرح در جلسه علنی باشد، در یک جلسه در دستور کار جلسه قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حمید رسایی نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۵ مهرماه) در تذکر آئین نامه‌ای پیرامون سوالات مطرح شده از وزیر اطلاعات گفت: در ماده ۲۰۹ بند ۵ و تبصره ۳ آمده است هیئت رئیسه می‌تواند کلیه سوالات یک نماینده از یک وزیر را که آماده طرح در جلسه علنی باشد، در یک جلسه در دستور کار جلسه قرار دهد.  
 
وی افزود: این آئین نامه صراحت دارد که اگر سوال مربوط به یک نماینده باشد، شما می‌توانید این سوالات را در یک جلسه تجمیع کنید و شرط گذاشته‌اند که زمانش نیز نباید بیشتر از یک ساعت باشد.  
 
رسایی افزود: بنده و کریمی قدوسی امضاء کننده سوالات بودیم، اما بدون هماهنگی با ما این سوالات را تلفیق کردند و کریمی قدوسی امروز از سوالی که با بنده امضاء کردند، امضایشان را پس گرفتند و بنده سوال کننده از آن موضوع شدم، ولی باز اعلام کردند که امکانش نیست.  
 
عضو کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه این رویه صحیح نیست، افزود: همین سوالی که امروز ادغام شده، که سوال ما درباره جلسه وزیر اطلاعات با اعضای حزب منحله مشارکت داشت که در کمیسیون مطرح شد که ما و ایشان توضیحاتی را در این باره دادیم.  
 
وی افزود: وزیر اطلاعات بابت این سوال از بنده شکایت کرده است و بابت سوال دیگری که رئیس مجلس در جریان است، صحبت حجت‌الاسلام علوی را تائید کردند.

رسایی تاکید کرد: سوال دیگری که بعد از ۵ ماه با پافشاری من اعلام وصول شد و مسئله این سوال آنگونه که باید قابل گفتن نبود، هیئت رئیسه عنوان سوال را تغییر داد و یک چیز مبهمی را گفت.  
 
رسایی با مورد خطاب قراردادن رئیس مجلس گفت: شما متاسفانه به شکلی عمل کرده‌اید که وزیر اطلاعات به خودش حق می‌دهد که شکایت کند و به بنده گفته‌اند که دیگر این موضوع را ادامه ندهم.  
 
رئیس مجلس در پاسخ به مسائل مطرح شده از سوی رسایی گفت: سوال شما و کریمی قدوسی با هم مشترک است و سوال دیگری هم داشتید که محتوایش نزدیک به هم است و در بحثی که فرهنگی مطرح کردند خلاف نگفته‌اند شما در هر دو سوال هستید. 

لاریجانی اضافه کرد: این موارد قبلا مرسوم بوده و اشکال آئین نامه‌ای نداشته است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: اعتراض ، کمیسیون ، اصل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.