سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات اجرایی زیرساخت‌های سد تنگ معشوره

مجری طرح سد تنگ معشوره از امضای قرارداد بخش اول احداث زیرساخت‌های این طرح با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ابوالقاسم اقبال منش مجری طرح سد تنگ معشوره از امضای قرارداد بخش اول احداث زیرساخت های این طرح با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء خبر داد،‌ گفت: این قرارداد مربوط به زیر ساخت هایی است که توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در حال انجام است.

وی افزود:احداث راه های دسترسی به کارگاه و آسفالت آنها، احداث راه جایگزین کارگاه که یک تونل 450 متری را شامل می شود و احداث تونل انحراف به قطر 5/5 متر و طول 230 متر در این قرارداد تعریف شده است.

اقبال منش تصریح کرد: بر اساس تصمیم دولت طرح سد تنگ معشوره با بازنگری درخسارت مخزن به حداقل ممکن و مسائل زیست محیطی به اجرا درخواهد آمد.

مجری طرح سد تنگ معشوره تصریح کرد: با توجه به اینکه ممکن است سیمای طرح تغییر کند، مقرر شد تا تکمیل مطالعات، بخش اول کارهای زیر ساختی که شامل موارد فوق بود در مرحله اول به پیمانکار ابلاغ گردد و پس از تکمیل مطالعات بازنگری و مشخص شدن سیمای طرح جدید بقیه عملیات بوسیله قرارداد دیگری به پیمانکار واگذار شود.

 وی با اشاره به منابع تامین مالی طرح گفت: در موافقتنامه طرح تامین مالی طبق ماده 56 مقررات مالی دولت پیش بینی شده است. که بر اساس آن 35 درصد منابع مالی توسط پیمانکار و 65 درصد توسط کارفرما بر مبنای مجوز ابلاغی معاونت راهبردی ریاست جمهوری تامین که ده درصد از 65 درصد سهم کارفرما از منابع عمومی تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: در تامین منابع از سوی کارفرما، کارفرما می تواند تنها ده درصد از 65 درصد ابلاغی را از منابع عمومی تخصیص دهد و مابقی آن باید از سایر منابعی که وزارت نیرو تعیین می کند تامین شود.

وی افزود: مدت اجرای مرحله اول زیر ساخت های طرح سد تنگ معشوره 18 ماه در نظر گرفته شده و بر اساس آخرین جلسه ای که با مشاور طرح برگزار شد قرار است تا پایان سال جاری سیمای جدید طرح مشخص شود.
 
سد تنگ معشوره در استان لرستان در موقعیت حدود 500 متر پایین تر از محل تلاقی دوشاخه تشکیل دهنده رود کشکان یعنی کاکارضا و چم ذکریا بر روی این رود ساخته می شود. ساختگاه سد در فاصله 90 کیلومتری غرب شهر خرم آباد در کوهدشت واقع شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سد ، معشوره ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مترود
۰۱:۴۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۳
سلام به نظر من نه تنها این فقط یه پروژه عملی نیست بلکه یه پروژه روحی هم هست.
کشاورزا واسه داشتن رسانی به مزارع
مردم واسه آب آشامیدنی
جوونا به انتظار جذب شدن در این پروژه
و ...
حرف من اینه، احداث این سد اگه از هر لحاظی سود نداشته باشه از لحاظ دینی خیلی ثواب داره
جوونا سرماییه این مملکتن اما زابه راه شدن.وقتی میشه فرصت در اختیار اونا بذاریم چرا نذاریم.ما جوونای بی کار همونایی هستیم که پدران و برادرانمون رو توی 8 سال دفاع مقدس فدا کردیم.به ما نگاه کنید.توجه کنید.تو ایران تا دلت بخواد پروژه های شکست خورده داریم.اینم بزارن رو اونا.شاید فقط بتونن اشتغال زایی کنن واسه جوونا که زابه راه شدن والا. از دولت آقای روحانی میخوایم تا به لحظه ای که فرزند خودش جویای کاره و کار گیرش نمیاد فکر کنه.ما همه فرزندان ایرانیم ایران سرای ماست.بین فرزندانتون فرق نیندازید. با تشکر