سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"از سال بعد مدال آوری در آسیا هم سخت می شود"؛

حاتمی: فشار حمله تیم ملی روی صمد و حدادی بود/ بازیکنان با هم مهربان نبودند

مربی و کارشناس بسکتبال اعتقاد دارد که فشار حمله تیم ملی روی صمد نیکخواه و حامد حدادی بیشتر از بقیه بود و اگر این فشار روی همه تقسیم می شد، تیم ملی شرایط بهتری در فینال بازی های آسیایی داشت.

مهران حاتمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد به نتیجه نرسیدن تیم ملی بسکتبال در بازی های آسیایی توضیح داد: پیش از هر چیز باید بگویم که بازیکنان و کادرفنی همه تلاش خود را انجام دادند و زحمات آنها قابل تقدیر است بنابراین با صحبت کردن در مورد تیم به دنبال متهم کردن کسی نیستیم.

وی در مورد بازی های آسیایی گفت: چند بازی قبلتر از فینال بازی های آسیایی به خصوص در دیدار با قزاقستان نشان داد که در کجا ضعف داریم و بیشتر باید در مورد آن فکر می کردیم. این ضعف ها باقی ماند و به این ترتیب در فینال هم تیم نتوانست درخشش خود را داشته باشد. فشار زیادی هم روی بازیکنان به خصوص در بازی با کره جنوبی بود.

حرف بازیکنان جای تاسف دارد
 
حاتمی در مورد تیمی نبودن کار بازیکنان که برخی ملی پوشان هم به آن اشاره کردند، تاکید کرد: این اتفاق بدی برای تیم است. بازیکنان باید بدانند که در تیم ملی تحت هر شرایطی باید گوش به فرمان مربی باشند. بازیکنان وقتی وارد مسابقات آسیایی می شوند اولین تفکر آنها باید همدلی باشد و در خدمت تیم قرار بگیرند. اگر این صحبت را مطرح کرده اند که جای تاسف دارد چون باید به عنوان بازیکن بدانند که تیم ملی یک تیم باشگاهی نیست و باید عصاره بسکتبال خود را نشان دهند. 

وی اضافه کرد: از همه چیز مهمتر این است که هر بازیکنی نقاط ضعف و قوت خود را دارد. بازیکنان کناری می توانند این نقاط ضعف را پر کنند و اجازه استفاده حریف را ندهند. در این قضیه هم بازیکنان ما کمی با یکدیگر مهربان نبودند.

فشار زیاد باعث کم آوردن در پایان کار شد

آیا تمرکز بازی ایران بیشتر روی صمد نیکخواه و حامد حدادی بود؟ حاتمی پاسخ می دهد: از نقطه نظر فنی فشار حمله ی تیم روی صمد نیکخواه و حامد حدادی بالا بود و به بازیکنان دیگر منتقل نشده بود. شاید همین موضوع باعث شد که در دقیقه آخر کم بیاوریم و نتیجه خوب نشد. اگر تقسیم کار روی همه صورت می گرفت، شرایط بهتری داشتیم. از طرفی همه ما می دانیم که در لحظات حساس توپ دست با تجربه های تیم قرار می گیرد اما در طول 40 دقیقه قبلی تقسیم کار اتفاق نیفتاده بود.

سرمربی پتروشیمی هم حاضر به نقد عملکرد کادر فنی نشد و گفت: چندان نمی خواهم وارد این موضوع شوم چون ارزیابی عملکرد فنی برعهده فدراسیون و مسئولان مربوطه است. البته چون خودم سابقه حضور در تیم ملی را دارم به خوبی می دانم که فشار زیادی روی کادرفنی قرار دارد و در مجموع هم کادر ایرانی و هم بچیروویچ تمام سعی و تلاش خود را کردند.

باید با بازیکن خاص برخورد خاص داشت

حاتمی که سال قبل مربی ارسلان کاظمی بود در مورد این بازیکن گفت: به کسانی که در مورد بازی ارسلان انتقاد دارند، پیشنهاد می کنم که نگاه دیگری به لیگ سال قبل داشته باشند. آمار ارسلان را با بقیه بازیکنان ایرانی مقایسه کنند که میانگین 12 امتیاز و 12 ریباند داشت این میانگین ریباند در ایران کم پیش می آید و بازیکنان بعدی میانگین 6 یا 7 ریباند دارند.

کارشناس بسکتبال ادامه داد: من همیشه به این حرف احترام می گذارم که در مقابله با بازیکنانی که خاص هستند باید برخورد خاصی هم داشت. ایرادی ندارد که از چیزهای کوچک بگذریم تا به چیزهای بزرگ برسیم. 

کار در آسیا هم سخت تر می شود

سرمربی سابق تیم ملی جوانان در مورد آینده تیم ملی گفت: با شرایط فعلی تیم های آسیایی با سرعت رو به جلو هستند و در سال های بعد با استفاده از بازیکنان خارجی فشار زیادی به تیم می آورند. فیلیپینی ها بازیکن پست پنجی آورده اند که با ارزشترین بازیکن جام جهانی و یکی از 3 بازیکن برتر مسابقات شد. کره ای ها نیز همین موضوع را یاد گرفته اند، تایوان نیز به دنبال یک یا دو بازیکن برای سال بعد است و قطر در استفاده از بازیکنان خارجی در آسیا سرآمد است. 

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم در سال های بعد حرفی برای گفتن داشته باشیم باید برای آینده کار کنیم. قهرمانی در آسیا سخت است اما در آینده نزدیک از این هم سختتر می شود. پشتوانه سازی چینی ها بالاتر از ما است. ما هم برای گرفتن تیجه درخور بسکتبال خود باید حتما روی جوانان کار کنیم.

از شکست نترسیم
 
راه حل حاتمی برای جلوگیری از افت احتمالی در سال های آینده چیست؟ وی توضیح می دهد: باید با تلاش بیشتر در مسابقات بیشتری شرکت کنیم. بازیکنان جان محک جدی بخورند و از باختن نترسیم. اگر تورنمنت بزرگی را پیش رو داریم اجازه دهید که بازنده باشیم چون در صورت باختن به حریفان بزرگ در آینده می توانیم از تجربیات آن استفاده کنیم. از طرفی باید با تیم های اول جهان هم روبرو شویم که این موضوع نیازمند هزینه و برنامه ریزی زیاد است و در این میان وزارت ورزش هم باید حمایت کند تا این موضوع محقق شود، وگرنه در آینده ای نزدیک جدال برای گرفتن مدال در آسیا هم سخت تر می شود.

تیم بسکتبال پتروشیمی که از ماه قبل تمرینات خود را آغاز کرده، همچنان در ماهشهر به تمرین می پردازد. سرمربی پتروشیمی در مورد تیم باشگاهی خود و رفتن بازیکنان این تیم به لیگ چین هم گفت: خوشحالیم که بازیکنانمان راهی چین شده اند و قراردادهایی با رقم بالاتر از ایران می بندند. به خاطر از دست دادن آنها ناراحتیم اما از موقعیت بالاتر آنها خوشحال می شویم.

انتهای پیام/
برچسب ها: حاتمی ، تیم ملی ، بسکتبال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.