سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانواده رأس تربیت فرزندان در جامعه است

فتاحی روانشناس گفت: در گذشته خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی محسوب می‌شد و درجای خود به عنوان پایه و اساس اجتماعات بزرگ‌تر مطرح بود.

 محبوبه فتاحی روانشناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با نقش خانواده در تربیت فرزندان عنوان کرد: از زمان‌های گذشته تا به امروز خانواده به عنوان نخستین نهاد اجتماعی و پایه تشکیل تمام جوامع مطرح بوده است. 

وی تصریح کرد: هر یک از افراد خانواده به عنوان یک فرد روی مابقی اعضای خانواده تأثیرگذار بوده و از نظر عاطفی و روانی وابستگی زیادی بین اعضای خانواده به وجود می‌آمد. 

وی با بیان اینکه خانواده در زمان گذشته به عنوان کوچکترین نهاد جامعه قرار داشت و امروزه به عنوان یک جایگاه بزرگ در اجتماع مطرح است گفت: خانه جایی است که علاوه بر مسائل روحی و عاطفی مسئله تربیت فرزندان هم درون خانواده شکل خواهد گرفت. 

فتاحی اظهار داشت: باگذشت زمان و توسعه شهرها و سازمان‌های مختلف، خانواده که قبلا وظیفه تربیت فرزندان را به عهده داشت به دلیل زیادی مهارت‌ها و فراوانی اطلاعات، قدرت نفوذ قبل را در  تربیت فرزندان نداشته، به همین دلیل مدارس و نهاد آموزش به عنوان محیط خاص شناخته شده تا به نظام خانواده کمک کرده و افراد بتوانند از مزایای این گروه بهره‌مند شوند.

فتاحی با بیان اینکه امروزه وظیفه آموزش و تربیت اصلی فرزندان در مرحله اول به عهده خانواده و مدرسه است، خاطر نشان کرد: مدیران، معاونان مدارس و خانواده‌ها خواستار گذاشتن زمان و وقت بیشتری برای تربیت فرزندان و دانش آموزان باشند تا آینده‌ای روشن را برای سرزمینمان رقم بزنند. 

انتهای پیام/  
برچسب ها: خانواده ، فزندان ، اجتماع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.