سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واعظی در مراسم افتتاح نمایشگاه تلکام 2014

تشعشعات و پارازیت‌ها کاهش می‌یابد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقداماتی برای کاهش تشعشعات و پارازیت‌ها انجام و گزارش آن به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز صبح در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی ( ایران تلکام 2014 ) با اشاره به رونق تولیدات داخلی به عنوان هدف ما از برگزاری این نمایشگاه گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی کشور ما نمی‌تواند شکاف دیجیتالی را بپذیرد و ما نباید از این تکنولوژی غافل شویم .ما برای تحول باید خود را آماده کنیم.   
 
 وی افزود: خوشبختانه برای اینکه ما بتوانیم با گامهای سریعتری به سمت استفاده از توانایی داخلی خودمان برویم بستر مناسبی برای آن درحال انجام شدن است.
 
 
واعظی اظهار داشت: آنچه که به عنوان سیاست اصولی و بالادستی کشور وجود دارد لازم است یک تعامل نزدیک میان مردم و دولت وجود داشته باشد چرا که نمی‌توانیم بدون این تعامل در اجرای سیاست مقاومتی موفق باشیم.
 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری و هدایت ICT نقش اصلی ما در ICT کشور است، عنوان کرد: در شرایطی که دولت عزم جدی بر این داشته باشد که بخش خصوصی امور اقتصادی کشور را اداره کند و خوشبختانه مجلس هم از این سیاست حمایت می‌کند فکر می‌کنم بستر کاملاً آماده است.
 
واعظی افزود:‌ باید از بخش خصوصی به طور جدی حمایت کنیم که خوشبختانه کمیسیون صنایع دید حمایتی در ارتباط با توسعه این بخش دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز اپراتورها از تکنولوژی آزاد شده‌اند، تصریح کرد: عمدتاً دو سال است 3D توسط شرکت رایتل وارد کشور شده ولی آنچه که در شهریور ماه اتفاق افتاد و عمدتاً در چند ماه آینده در همه نقاط کشور مردم می‌توانند به خوبی از سرویس استفاده کنند و بدون اپراتورها محدودیت می‌توانند وارد نسل چهار هم شوند.
 
 واعظی همچنین گفت: امروز ما پهن باند موبایل داریم و در آینده به دنبال پهن باند ثابت هستیم که فصل جدیدی در حوزه ICT بوجود می‌آید.

*کیفیت اینترنت و موبایل راضی‌کننده نیست

وی در مورد وضعیت کیفیت خدمات ارتباطی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های جدی وزارت ارتباطات رصد کیفیت خدمات این بخش است، گفت: غیر از یک ماه گذشته که دو اپراتور ایرانسل و همراه اول به دنبال تغییر ETSها برای ارتقاء شبکه به نسل سوم و چهارم بوده است و اختلالاتی در این زمینه بوجود آمده در سایر مواقع وضعیت کیفیت موبایل بهتر از گذشته بوده است، اما با این وجود هنوز ما راضی نیستیم و امیدواریم با گسترش نسل سوم و چهارم موبایل کیفیت ارتباطات بالا رود.

وزیر ارتباطات افزود: جلسه ای با اپراتورهای موبایل نیز برگزار کرده ایم، تا برای ارائه کیفیت خوب خدمات تلاش کنند.

واعظی در مورد وضعیت اینترنت نیز گفت: اینترنت فعلی کشور به اندازه تعرفه ای که مردم می پردازند، باکیفیت نیست ما تلاش کردیم با تخفیف 35 درصدی قیمت پهنای باند کیفیت بهتری را از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات شاهد باشیم، اما همچنان این کیفیت مشکل دارد و راضی‌کننده نیست بر این اساس سامانه تلفنی 195 برای ارائه شکایات از کیفیت و اختلالات سرویس های اراتباطی در  خدمت مردم قرار گرفته است.

وی در مورد رومینگ ملی نیز گفت: سه اپراتور بر اساس آنچه امضا کرده اند موظف به ارائه خدمات در حوزه رومینگ ملی هستند و طی چند ماه گذشته کیفیت تلفن همراه در مناطقی که پوشش دهی وجود نداشته، بهتر شده است. امیدواریم با سراسری شدن خدمات رومینگ در مرحله بعد وارد طرح تعویض اپراتور بدون تغییر شماره (ترابردپذیری) باشیم.

وزیر ارتباطات در مورد فعال شدن اپراتور مجازی تلفن همراه در کشور نیز گفت: کارگروهی برای بررسی این طرح کارش را آغاز کرده و مشاوری نیز در نظر گرفته ایم که در حال نهایی شدن این پروژه هستند و امیدواریم تا سال آینده همین موقع راه اندازی اپراتور مجازی تلفن همراه را خبر دهیم.

وی در ادامه به حمایت از شرکتهای دانش بنیان اشاره و عنوان کرد: جلسات متعددی برگزار شده و تا امروز حدود 30 میلیارد تومان برای شرکتهای دانش بنیان و حمایت از آنها گذاشته‌ایم و هرچه  پروژه‌های بیشتری انجام شود میزان اعتبار و حمایت ما هم بیشتر خواهد شد.
 
 وی افزود: یکی از پروژه‌ها،‌ پروژه توانا است که کاملاً از تولیدات داخل استفاده می‌کند و یک مسیر 10 کیلومتر فیبر نوری را پوشش می‌دهد و قادر به انتقال 633 گیگا بیت در ثانیه دیتا است که به عقیدۀ من در شرکت زیرساخت می توانیم بیش از این از تولیدات داخل استفاده کنیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص توسعه کشور گفت: اگر بخواهیم کشورمان توسعه یابد علاوه بر استفاده از تولیدات داخلی باید به دنبال صادرات باشیم چرا که در بسیاری از کشورها همین اقدام را انجام می‌دهند.
 
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با توجه به سیاستهای اقتصاد مقاومتی و همکاری وزارت ارتباطات و اپراتورها در آینده‌ای نه چندان دور به اهداف نظام و توسعه ICT برسیم.

*کاهش تشعشعات و پارازیت‌ها


واعظی در مورد آخرین وضعیت کمیته تصمیم گیری به موضوع پارازیت ها با توجه به اخرین اظهارات سازمان محیط زیست در خصوص مضرات امواج و پارازیت ها گفت: ما جلسات متعددی را با وزیر بهداشت، وزیر دفاع، رئیس سازمان محیط زیست و سه بخش دیگر از دستگاه های اجرایی داشته ایم که بر اساس آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در چندین دوره در مناطق مختلف تهران رصد میدانی انجام داد و گزارشی تهیه کرده که این گزارش با امضای هفت دستگاه به خدمت رئیس جمهور ارسال شد.

وی با تاکید بر اینکه در این زمینه چه اقداماتی در خصوص این گزارش صورت گرفته، اطلاعی ندارم، افزود: اما بر اساس گزارش تهیه شده آنچه مسلم است اینکه مقدار تشعشعات کاهش پیدا کرده است.

*قصد نداریم شبکه‌های اجتماعی مناسب را مسدود کنیم

محمود واعظی در پاسخ به این سوال که کندی سرعت نرم افزار وایبر را به دلیل استفاده از نرم افزار فیلترینگ هوشمند به وزارت ارتباطات نسبت می دهند، اظهار داشت: از نظر ما هیچ کندی روی سرعت نرم افزار وایبر بوجود نیامده و اینکه می گویند ما قصد کند کردن این نرم افزار را داریم به هیچ وجه درست نیست.

وی افزود: تمامی شبکه های اجتماعی که مردم از آن استفاده مناسب دارند باید در خدمت مردم باشند. از نظر اقتصادی نیز وزارت ارتباطات باید مدعی آن باشد که استفاده از این نرم افزارها در درآمد این وزارتخانه تاثیر می گذارد که در این زمینه نیز ما مدعی نیستیم که با وجود استفاده از این نرم افزارها درآمدمان کم شود .

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات ارتباطی با کند شدن سرعت دسترسی به نرم افزار وایبر ندارد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تشعشع ، مخابرات ، پارازیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.