سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در هفتادمین نشست خبری/3

بررسی اموال "ب.ز" ادامه دارد

سخنگوی دستگاه قضا گفت: اگر ادعای داشتن مبالغی پول و نقدینگی در خارج از کشور از سوی "ب.ز" ثابت شده باشد در رفع تحریم‌ها موثر است اما تاکنون چیزی به اثبات نرسیده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، معاون اول دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت رسیدگی به بیمه توسعه و تخلفات مربوط به آن به کجا رسیده است اظهار داشت: این پرونده در شعبه 15 بازپرسی کارکنان دولت در حال رسیدگی است جلسه‌ای هم در ستاد مبارزه با فساد که در آن سه قوه حضور داشته و ریاست آن برعهده معاون اول رئیس جمهور است و اقدامات لازم درخصوص این بیمه و یا افرادی که چک‌هایی در اختیار دارند انجام شده و در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.  
 
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این پرسش که دولت انگلیس نام "ب.ز" را از لیست تحریم‌ها خارج کرده آیا این خبر صحت دارد و اینکه این متهم در خارج از کشور اموالی دارد که با رفع تحریم‌ها برگردانده شود گفت: درباره موجودی و نقدینگی در بانک‌های تاجیکستان و مالزی مربوط  به وی در بانک‌های تاجیکستان و مالزی چیزی اثبات نشده است، البته متهم ادعا می‌کرد که در بانک‌های این دو کشور و برخی بانک‌های اروپایی ارز دارد که آن هم به اثبات نرسیده اگر هم باشد مبلغی ناچیز است که عددی نیست.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اضافه کرد: برخی اموال غیرمنقول همانند سهام در بعضی کشورهای همسایه و منطقه متعلق به "ب.ز" است که مورد شناسایی قرار گرفته و اقداماتی هم بر روی آن صورت داده‌ایم  وکلا در جریان این موارد هستند اما در حال حاضر رفع تحریم تأثیر چندانی در این قضیه ندارد.  
 
سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: اگر ادعای داشتن مبالغی پول و نقدینگی در خارج از کشور از سوی وی ثابت شده باشد در رفع تحریم‌ها موثر است اما تاکنون چیزی به اثبات نرسیده است از جزئیات آن خبری ندارم و من هم همانند شما تنها مطلع هستم.  
 
معاون اول دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان مجلس از همکاری قوه مجریه و قوه قضائیه گله‌مند هستند رابطه و همکاری مجلس به ویژه کمیسیون‌ها با دستگاه قضا چگونه است افزود: قوه قضاییه و مجلس پیرامون لوایح خود قوه قضائیه نهایت همکاری را دارند و اگر در این زمینه اسناد و یا مدارکی نیاز باشد وجود دارد و مطرح می‌شود همکاری‌ها از سوی قوه قضائیه مناسب و فعال است.
 
وی افزود: در رابطه با همکاری بازرسی کل کشور با کمیسیون اصل 90 و یا برخی دیگر از کمیسیون‌های مجلس همکاری مناسبی داریم در کمیسیون تحقیق و تفحص و کمیسیون اصل 90 بیشترین همکاری‌ها وجود دارد در این زمینه مورد خاصی از عدم همکاری و یا کم‌کاری میان قوه قضائیه و مجلس وجود ندارد.  

انتهای پیام/
برچسب ها: وضعیت ، دستگاه ، کارکنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.